اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس اتاق بازرگانی دیوانیه: عراق به توسعه تبادلات تجاری با ایران علاقه‌مند است

اتاق اهواز دوشنبه 16/Khordad/1401 08:06

 رئیس اتاق بازرگانی استان دیوانیه عراق گفت: ایران در زمینه تولید و فعالیت های اقتصادی از توانمندی بسیار زیادی برخوردار است و به همین دلیل عراق به توسعه تبادلات تجاری با این کشور علاقه‌مند است.

به گزارش  روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز  محمود اللیثی یکشنبه شب در همایش بررسی راه‌های همکاری و توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق در محل اتاق بازرگانی اهواز اظهارداشت: ظرفیت‌های موجود ایران بسیار قابل افتخار است، اما با این وجود مشکلات در مسیر تبادلات تجاری بین دو کشور وجود دارد.

وی افزود: به همین دلیل، تعدادی از تجار عراقی، بازار ایران را ترک کردند و در حال تلاش هستیم تا این مشکلات برطرف شود و آنها به چرخه تجارت با ایران برگردند.

رئیس اتاق بازرگانی استان دیوانیه عراق، حضور هیات تجاری این کشور در استانهای قم، آذربایجان غربی، اردبیل و خوزستان را برای انجام فعالیت‌های اقتصادی، اثربخش عنوان‌کرد و گفت: اعزام این هیات تجاری به ابتکار اتاق بازرگانی اهواز و با همکاری دیگر اتاق های بازرگانی ایران انجام شد.

بر اساس این گزارش، سفر شش روزه فعالان اقتصادی کشور عراق به ایران، در محل اتاق بازرگانی اهواز طی نشستی مشترک با فعالان بخش خصوصی استان خوزستان به پایان رسید.

هیات تجاری اعزامی از استان‌های بغداد، دیوانیه و بصره پس از آگاهی از ظرفیت‌های اقتصادی استانهای قم، آذربایجان غربی و اردبیل، اتاق بازرگانی اهواز را واسطه‌ای برای انتقال ظرفیت‌ها اقتصادی ایران به کشور عراق تعیین کردند.

هیات تجاری کشور عراق از روز یکشنبه هفته گذشته وارد کشورمان شد و بعد از حضور در واحدهای تولیدی مختلف استانهای قم، آذربایجان غربی و اردبیل، امروز در محل اتاق بازرگانی اهواز از نزدیک با فعالان بخش خصوصی استان خوزستان نشست تجاری برگزار کردند.