اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس اتاق بازرگانی اهواز: تکمیل زنجیره ارزش صادراتی ایران به عراق، توسعه اقتصادی را درپی دارد

اتاق اهواز دوشنبه 16/Khordad/1401 08:10

 رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به حضور هیات تجاری عراق در چهار استان صنعتی کشور به منظور اطلاع هرچه بیشتر از توانمندی‌های تولیدی و اقتصادی ایران گفت: امکان تکمیل زنجیره ارزش صادراتی ایران با محوریت استان خوزستان، توسعه اقتصادی را درپی دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز  شهلا عموری در نشست مشترک هیات تجاری کشور عراق با فعالان بخش خصوصی خوزستان در محل اتاق بازرگانی اهواز اظهارداشت: باید توجه داشت که عراق، بزرگترین شریک تجاری ایران در زمینه صادرات محصولات غیرنفتی است.

وی افزود: این کشور برای فعالیت‌های اقتصادی ایران و بخصوص خوزستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است باید بیش از پیش به توسعه مبادلات تجاری با این کشور توجه داشت.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق ادامه‌داد: این هیات در سفری ۶ روزه به ایران در استان‌های صنعتی قم، آذربایجان غربی، اردبیل حضور پیدا کردند و در نهایت نیز با تجار خوزستانی به مذاکره پرداختند تا زمینه توسعه مبادلات تجاری ایران و عراق بیش از پیش فراهم شود.

عموری با تاکید بر اینکه معرفی توانمندی های اقتصادی مناطق مختلف ایران به فعالان اقتصادی کشورهای همسایه بخصوص عراق زمینه ساز توسعه مبادلات تجاری است افزود: تکمیل زنجیره ارزش صادراتی محصولات با محوریت خوزستان یکی از مهمترین برنامه‌های کاری اتاق بازرگانی اهواز است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که حفظ سهم ایران از بازار کشورهای هدف بخصوص عراق به عنوان یکی از بزرگترین شریک‌های تجاری کشورمان باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان‌کرد: در این راستا، تبادل هیات های تجاری بین ایران و کشورهای همسایه موضوعی است که در برنامه های کاری اتاق بازرگانی اهواز قرار دارد.

هیات تجاری کشور عراق از روز یکشنبه هفته گذشته وارد کشورمان شد و بعد از حضور در واحدهای تولیدی مختلف استانهای قم، آذربایجان غربی و اردبیل، امروز در محل اتاق بازرگانی اهواز از نزدیک با فعالان بخش خصوصی استان خوزستان نشست تجاری دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، در ۲ ماهه نخست امسال، صادرات بیش از ۸۵۶ هزار تن کالا از طریق گمرکات خوزستان به کشور عراق انجام شده و ارزآوری ۱۲۰ میلیون دلاری را برای کشور در پی داشته داشته است و این موضوع نشان دهنده اهمیت تبادلات تجاری بین ۲ کشور است.