اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

ساعت کاری اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز تغییر کرد

اجتماعی دوشنبه 16/Khordad/1401 12:46

استانداری خوزستان اعلام کرد: ساعت کاری ادارات استان به منظور کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در دستگاه‌های اجرایی، از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور امسال تغییر می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، این تصمیم براساس تصویب هیات وزیران و مصوبات جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ، و درخواست مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در خصوص جابجایی ساعت کاری ادارات، به منظور مدیریت بهینه مصرف، کاهش بار شبکه و مصرف انرژی، پایداری شبکه برق، جلوگیری از خاموشی‌ ناخواسته و یا وقوع حوادث احتمالی، گرفته شده است.

بنابر این گزارش، از تاریخ ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور امسال، زمان فعالیت اداری از ساعت ۷:۳۰ دقیقه تا ۱۳:۳۰ دقیقه تعیین و ابلاغ می‌شود و لازم است بقیه ساعت کاری موظف هفتگی کارکنان، به صورت دور کاری انجام شود.

فعالیت اداری اتاق بازرگانی اهواز از ساعت 7:30 الی 14:00 می باشد . 

ساعات کار مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، آتش‌نشانی‌ها، اورژانس ۱۱۵، بیمارستان‌ها و بخش‌های عملیاتی دارای نوبت کاری، تولیدی و ارایه دهنده خدمات شهری شهرداری‌ها بدون تغییر و به شیوه سابق خواهد بود.

همچنین دستگاه‌های اجرایی مشمول، موظف به انجام رعایت دقیق ساعت کاری اعلام شده هستند.علاوه بر آن لازم است تا مدیران نظارت کامل و دقیق بر خاموشی همه وسایل سرمایشی و برقی غیرضروری پس از پایان ساعات کار اداری و کاهش مصرف برق در ساعات کار اداری را داشته باشند.

 

این گزارش می‌افزاید: همه دستگاه‌های مشمول، موظف به کاهش حداقل ۳۰ درصد مصرف برق در سـاعات اداری، نسبـت به مصرف دوره مشابه پارسـال و کاهش حداقل ۶۰ درصد مصرف جاری در ساعات غیر اداری هستند.

در ادامه آمده است: دستگـاه‌های مشمـول برای تحقق صـرفه‌جویی ابلاغ شـده، نسبت به اجرای برنامه‌های بهینه سازی و مدیریت مصرف، استفاده از مولدهای برق در اختیار، تعدیل مصرف برق دستگاه‌های سرمایشی، تعدیل روشنایی ساختمان‌ها، خاموش کردن تجهیزات برقی اضافی، بکارگیری ذخیره‌سازی انرژی و قابلیت‌های مهـار(کنترل) از راه دور و اینترنت اشیا برای مدیریت مصرف برق اقدام کنند.

همچنین شـرکت‌های برق منطقه‌ای، توزیع نیـروی بـرق استان و اهواز موظف به نصـب شمـارشگرهای هوشمند و تجهـیزات قطع و وصل از راه دور، تشکـیل گروه‌های کاری برای پایش و کنترل مصـرف مشترکان مشمول تا سقف ابلاغی بوده و نتیجه را هر ۱۵ روز گزارش کنند.  درصورت رعایت نشدن سقف تعیین شده توسط دستگاه‌های مورد اشاره، شرکت‌های برق نسبت به پیگیری موضوع برابر ضوابط قانونی اقدام خواهند کرد.

مقرر شده است که صدا و سیمای مراکز خوزستان و آبـادان با همکاری شـرکت‌های بـرق و به صورت مستمر نسبت به اطلاع‌رسانی موثر، آگاه‌سازی عمومی و آموزش روش‌های کاهش مصرف برق به ویژه در ساعات پربیننده اقدام کنند.

تغییر ساعت اداری در سال‌های گذشته نیز در ماه‌های گرم در خوزستان اعمال شده است.