اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

شهروندان اهوازی رعایت الگوی مصرف برق را جدی بگیرند

اقتصادی یکشنبه 29/Khordad/1401 12:44

 سخنگوی شرکت توزیع برق کلانشهر اهواز با اشاره به افزایش دمای هوا در هفته جاری از شهروندان خواست الگوی مصرف را به ویژه در ساعت‌های پیک رعایت کرده و لوازم پر مصرف را در ساعات اوج بار برق استفاده نکنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از ایرنا علیرضا شکرخدایی  اظهار داشت: با نزدیک شدن به فصل تابستان و اوج گیری و شدت گرما و مصرف برق ، ضرورت مشارکت شهروندان در راستای همراهی و همکاری جدی در امر پایداری شبکه و استمرار خدمت رسانی عمومی با رعایت الگوی مصرف برق و صرفه جویی حداکثری از طرف شهروندان الزامی است.

وی با اشاره به شرایط ناترازی میان تولید و مصرف و همچنین کاهش تولید در نیروگاه های برق آبی استان خوزستان خاطر نشان کرد : ساعت پیک یا اوج مصرف برق در کلانشهر اهواز از ساعت ۱۲ تا ۱۸و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ است.

ضرورت رعایت الگوی مصرف برق در مساجد اهواز

سخنگوی شرکت توزیع برق کلانشهر اهواز  با اشاره به نشست اخیر با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان از متولیان مساجد خواست غیر از اوقات شرعی و زمان اقامه فریضه نماز لوازم برقی مساجد را به ویژه در ساعت های اوج مصرف خاموش کنند.

وی تصریح کرد : کلانشهر اهواز حدود به ۶۰۹ هزار مشترک داشته که تعداد ۱۱۷ انشعاب برق مربوط به مساجد با طرح برق رایگان می باشد.

سخنگوی شرکت توزیع برق کلانشهر اهواز با اشاره به تفاهم نامه های همکاری با صنایع و بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: در راستای گذر از پیک بار تابستان امسال علاوه بر کاهش وقت اداری ، تفاهم نامه های همکاری طرح های تشویقی با صنایع و کشاورزی نیز منعقد شده تا در ساعت های اوج مصرف بخاطر رفاه حال شهروندان لوازم برقی خود را وارد مدار نکنند.

کلانشهر اهواز ۶۰۹ هزار مشترک برق دارد که ۵۵ هزار مشترک روستایی، ۸۵ هزار مشترک تجاری گ، ۲ هزار مشترک صنعتی، یک هزارو ۵۰۰ مشترک کشاورزی و ۲۵ هزار مشترک عمومی دارد.

امور برق شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون زیرنظر شرکت توزیع برق اهواز است.