اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

افزایش میانگین دمای اردیبهشت خوزستان نسبت به بلندمدت

اجتماعی شنبه 08/Khordad/1400 12:38

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تمام شهرهای استان دراردیبهشت ماه امسال ۰.۹ تا ۳.۹ درجه سانتیگراد افزایش میانگین دمای روزانه را نسبت به بلندمدت تجربه کردند به عبارتی امسال شاهد افزایش دما در استان بودیم .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به  نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: این افزایش نسبت به بلند مدت ، از ۰.۹ درجه در ایستگاه هندیجان تا ۳.۹ درجه سانتیگراد ایستگاه حسینیه رخ داده است و اهواز افزایش ۲.۶ درجه سانتیگراد را نشان می‌دهد.

وی افزود:افزایش دما در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته چشمگیرتر بوده و از ۲.۳ درجه در ایستگاه بهبهان تا ۴.۶ درجه سانتیگراد در ایستگاه حسینیه گزارش شده است.

سبزه زاری اظهار داشت:  در اردیبهشت امسال ، ایستگاه هواشناسی اهواز ۲.۹ درجه افزایش دما نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته داشته است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه از امروز تا اواسط هفته آینده با شیب ملایمی روند افزایش دما در استان مورد انتظار است گفت:  در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۴۶ و ایذه با ۱۸.۸ درجه سانتیگراد بالاترین و پایین‌ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز ۴۳.۱ و حداقل ۲۳.۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی ادامه داد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی ازامروز تا اواسط هفته آینده جو نسبتا پایداری بر روی استان قرار دارد.

سبزه زاری اضافه کرد: وزش باد تا آخر هفته درساعات بعدازظهرمتوسط  و همراه با تندباد لحظه‌ای به ویژه در مناطق غربی و جنوب غربی همراه با احتمال برخاستن گرد و غبار موقت خواهد بود؛ خلیج فارس تا اواخر امروز مواج است.