اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

توسعه صادرات محصولات غیرنفتی از انباشت کالا در کارخانجات جلوگیری می کند

اتاق اهواز شنبه 01/Mordad/1401 08:51

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: توسعه صادرات محصولات غیرنفتی در گرو حمایت از بخش خصوصی و رفع موانع تولید است تا از انباشت کالا در کارخانجات جلوگیری شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز شهلاعموری در جمع فعالان اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: دولت باید حمایت از امنیت اقتصادی، اشتغالزایی و تجارت را به عنوان یک اولویت مهم درنظر بگیرد.

وی با بیان اینکه توسعه صادرات محصولات غیرنفتی از انباشت کالا در کارخانجات جلوگیری می کند افزود: حمایت از بخش خصوصی دربرگیرنده تمام اولویت های اقتصادی کشور خواهد بود که می تواند در زمینه رشد اقتصادی تاثیرگذار باشد.

رییس اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: ایجاد پنجرهواحدصدورالکترونیکیمجوزها نیز باید همواره مورد توجه دولت قرار داشته باشد؛ لذا این موضوع باعث می شود تا سرمایه‌گذار در شرایط بهتری مجوزهای لازم را کسب و به امر تولید و اشتغال‌زایی بپردازد.

عموری به تفاوت های صدور مجوز سرمایه‌گذاری در ایران و کشور عمان پرداخت و گفت: صدور مجوزها در ایران فرصت چندین ماه (۷ ماهه) را از بخش خصوصی می گیرد ولی این مسئله در کشوری مانند عمان بسیار متفاوت است.

به گفته وی صدور مجوزهای مختلف در عمان به صورت پنجره واحد است و در کمتر از یک روز استعلامات بخش خصوصی جهت فعالیت اقتصادی پاسخ داده می شود و مجوزهای مربوطه صادر می گردد.