اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

استاندار خوزستان: تردد بین استانی از ۱۲ تا ۱۷ خردادماه ممنوع است

اجتماعی شنبه 08/Khordad/1400 14:21


 استاندار خوزستان گفت: ‌طبق مصوبه ستاد ملی از روز ۱۲ تا ۱۷ خردادماه تردد بین استانی ممنوع و شهرهای نارنجی و زرد استان در این بازه زمانی کنترل می شوند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: خودروهایی که وارد مناطق قرمز و نارنجی شوند ۱۰ میلیون ریال و برای ورود به مناطق زرد پنج میلیون ریال جریمه می شوند لذا از هم استانی های عزیز تقاضا دارم که در این بازه زمانی سفر نداشته باشند و از مردم دیگر استان ها درخواست دارم که از سفر به خوزستان پرهیز کنند.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی و سایر نیروهای بازدارنده موظف هستند در این بازه زمانی به شدت ورودی های استان را کنترل کنند تا از تردد بین استانی جلوگیری شود، البته تردد افرادی که مجوز لازم را داشته باشند بلامانع است.

استاندار خوزستان در ادامه به فعالیت ارگان های استان در راستای پیشگیری از کرونا اشاره کرد و گفت: بیلبوردهایی توسط شهرداری ها در مراکز پرجمعیت استان نصب شود همچنین از ادارات انتظار داریم که نسبت به نصب بند بازدارنده در سر در آن اداره اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی افزود: هر فرماندار و مسئول بهداشت و درمان شهرستان که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند ابتدا اخطار دریافت کرده و سپس با تذکر همراه با درج پرونده مواجه خواهد شد و در مرحله سوم به هیات تخلفات اداری معرفی می شود.

استاندار خوزستان گفت: همه مسئولان موظف به زدن ماسک در محل کارشان هستند، در غیر این صورت متخلف محسوب شده و اگر خدمات گیرنده ماسک نداشته باشد نیز طبق مصوبه ستاد ملی نباید به کار او رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه نیاز است که مصوبات ملی یکبار دیگر توسط مسئولین بازنگری شود افزود: مسئولان ابتدا باید از خود شروع کنند و تمام نیروها در ادارات باید از ماسک استفاده کنند. وضعیت استان تازه آرام شده و نمی خواهیم وارد پیک پنجم شویم.

سلیمانی دشتکی گفت: هر واکسنی عوارض خاص خود را دارد لذا افراد متقاضی ضمن آگاهی از عوارض خفیف احتمالی واکسن، واهمه بیهوده و بیجا دراین زمینه نداشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه روند واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال به خوبی در حال انجام است و در این خصوص از سایر استان های کشور جلوتر هستیم.

در حال حاضر ۱۵ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۲ شهرستان زرد هستند.