اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

پیام رئیس اتاق بازرگانی اهواز به مناسبت رحلت امام (ره ) و قیام ۱۵ خرداد

سیاسی جمعه 14/Khordad/1400 10:14

هیچ کس حتی تصور آن را نمی کرد که یک شخصیت دینی بدون بهره گیری از قدرتهای بزرگ جهانی ، بتواند یک نظام کاملاً مسلح و استبدادی را فقط با یاری گرفتن از ملت شکست دهد و نظام جمهوری اسلامی را جایگزین آن نماید.
انقلاب سال ۱۳۵۷ ایران از نگاه جهانیان به عنوان یک اعجاز سیاسی شمرده می شود زیرا آن انقلاب بدون پیروی از معادلات رایج در جهان و صرفا با درایت امام خمینی (ره) و پیروی ملت از فرامین ایشان رخ داد و تحلیلگران بزرگ دنیا را به تعجب وا داشت.
نقش قیام خونین ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب نیز غیرقابل انکار و از آن به عنوان نقطه ی آغازین نهضت امام خمینی که به انقلاب منجر شد، یاد می شود. در ۱۵ خرداد جمعی از مردان و زنان جان خود را فدای آزادی ملت کردند و با خون خود آغاز نهضت انقلابی را اعلام نمودند.
۱۴ خرداد سالگرد رحلت فراق ملت از مردی است که حرکت انقلاب اسلامی را از سال ۴۲ تا ۵۷ هدایت نمود و سپس رهبری انقلاب را تا سال ۶۸ در دست داشت و بجز اعتلای اسلام و رفاه حال ملت بدنبال هیچ هوای نفسانی دیگر نبود.
به همین مناسبت و به نمایندگی از فعالان بخش خصوصی استان خوزستان سالگرد ارتحال معمار بزرگ انقلاب اسلامی ، همچنین قیام ۱۵ خرداد را به همه ی رهروان انقلاب و دوستداران آن امامِ عزیز تسلیت عرض می نمایم.
امیدواریم در سایه ی مدیریت خردمندانه ی مقام معظم رهبری و دولتمردان جمهوری اسلامی شاهد تحسین شرایط فعالان اقتصادی و مردم در سال جاری و سالهای آتی باشیم.
شهلا عموری
رئیس اتاق بازرگانی اهواز