اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

دبیر کمیته اقدام ارزی؛ صادرکنندگان ۱۵ استان ۶۰ درصد تعهد ارزی خود را ایفا کردند

اقتصادی جمعه 14/Khordad/1400 10:41


 دبیر کمیته اقدام ارزی گفت: صادرکنندگان ۱۵ استان کشور، تا پایان فروردین‌ماه امسال بیش از ۶۰ درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از پایگاه خبری سازمان توسعه تجارت ایران، «احسان قمری» افزود: این امیدواری وجود دارد با تمهیدهای در نظر گرفته شده، تعداد استان‌های واجد بیش از ۶۰ درصد نسبت ایفای تعهدات ارزی، افزایش یابد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات و آمار موجود، استان‌های بوشهر، کرمان و اصفهان، بیشترین نسبت ایفای تعهدات ارزی را نسبت به تعهدات صادراتی داشته‌اند.

دبیر کمیته اقدام ارزی خاطرنشان ساخت: صادرکنندگان استان بوشهر، ۹۶ درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده و مقام اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌اند.

قمری افزود: پس از استان بوشهر استان‌های کرمان با ۸۹ درصد و اصفهان با ۸۸ درصد بیشترین نسبت ایفای تعهدات ارزی را داشته‌اند که بیانگر تلاش و همکاری صادرکنندگان استان‌های فوق‌الذکر در اجرای مصوبات و مقررات مربوط به ایفای تعهدات ارزی است.  
قمری افزود: استان‌های قزوین، خراسان شمالی، تهران، مرکزی، یزد، خوزستان و فارس و سمنان نیز در رتبه‌های بعدی از نظر بالا بودن نسبت ایفای تعهدات ارزی قرار دارند.

 رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: میانگین ایفای تعهدات ارزی واحدهای تولیدی در سراسر کشور ۵۸ درصد است.