اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

اتاق ایران می‌تواند با پیگیری تغییر یا اصلاح قانون به رفع چالش‌های صنعت پخش کمک کند

اتاق ایران شنبه 23/Ordibehesht/1402 09:31

سیدجواد زمانی با بیان اینکه لازم است تا چالش‌های مربوط به صنعت پخش و راهکارهای رفع آن‌ها از سوی انجمن صنعت پخش شناسایی شوند گفت: اتاق ایران با دنبال کردن تغییر و یا اصلاح قانون به بهبود این صنعت کمک کند.

معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت پخش ایران با بیان اینکه صنعت پخش صنعت فراگیری است اما هنوز کاملا مدرن نشده است افزود: با این وجود این صنعت در حال تلاش برای بهتر شدن و به روزرسانی بیشتر است.

سید جواد زمانی در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» ادامه داد: انجمن صنعت پخش از تشکل های فعال اتاق است و اتاق در قالب وظایف قانونی خود از تشکل ها حمایت می‌کند. البته این حمایت ها عمدتا باید بر اساس اعلام نیازهای خود تشکل ها انجام شود.

او با اشاره به برخی چالش های صنعت پخش گفت: اتاق ایران علاوه بر این حمایت ها می تواند یک پل ارتباطی بین تشکل ها و مجلس و دولت باشد. از آنجا که اتاق در قانون مشاور سه قوا محسوب می شود، چنانکه رفع چالش ها نیازمند قانون باشد اتاق می تواند زمینه حضور کارشناسان و مدیران صنعت پخش را در کمیسیون های دولت و مجلس فراهم کند.

زمانی افزود: البته استفاده از این ظرفیت اتاق منوط به این است که انجمن صنعت پخش و به طور کلی تشکل ها، چالش ها و راه حل های رفع این چالش ها را شناسایی کنند. اتاق در آن مواردی که نیاز به تغییر و یا اصلاح قانون، یا نظارت بر اجرا وجود داشته باشد می تواند در چارچوب وظایف قانونی خود ورود کند.