اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان: رونق بازارچه‌های مرزی خوزستان ضروری است

اتاق اهواز سه شنبه 25/Khordad/1400 10:31

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به ضرورت رونق بازارچه‌های مرزی این استان بیان‌داشت: این بازارچه‌ها می توانند نقش موثری در مبادلات تجارت خارجی خوزستان داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز مهرداد نیکو دوشنبه  شب در دیدار با دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار داشت: مبادلات تجارت خارجی در استان در رشد اقتصادی خوزستان تاثیر چشم‌گیری دارد و بر همین اساس رونق بازارچه های مرزی با همکاری دستگاه های مربوط در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان است.

وی ادامه‌داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در تلاش است تا در راستای تحقق چشم‌اندازهای تعریف شده در زمینه بازارچه‌های مرزی اجماع و هماهنگی منسجمی بین دستگاه‌های مختلف ایجاد کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان یکی از راهبردهای اصلی در رونق بازارچه‌های مرزی استان خوزستان را هدایت و مدیریت منابع مالی ویژه این فضاهای تجاری عنوان‌کرد و افزود: بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای تامین زیرساخت بازارچه‌ها به صورت ردیف‌های درآمد و هزینه پیش‌بینی شده است.

نیکو اظهار داشت: این فرآیند در پیش‌بینی منابع مالی به منظور توسعه زیرساخت‌ها، انگیزه مناسبی برای دستگاه‌های متولی در زمینه رونق بازارچه‌های مرزی خواهد بود.

همکاری مشترک دبیرخانه‌های شورای گفت‌وگو و فرماندهی اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان با تاکید بر توسعه همکاری‌های مشترک بین دبیرخانه‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و همچنین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان عنوان‌کرد: این همکاری‌ها علاوه بر رونق اقتصادی خوزستان به رفع موانع تولید منجر خواهد شد.

نیکو یادآورشد: شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان نیز از ظرفیت‌های مناسبی برای بررسی و پیگیری دغدغه‌های بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف بخصوص رفع مقررات زائد، برخوردار است.