اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

استاندار خوزستان: دستگاه‌های اجرایی جذب منابع مالی را از سطح ملی دنبال کنند

اتاق اهواز سه شنبه 01/Tir/1400 08:28

 استاندار خوزستان با بیان اینکه تبصره و مواد قانونی وجود دارد که منابع مالی قابل توجهی را می‌تواند وارد استان کند گفت: دستگاه‌های اجرایی تلاش جدی در جذب این منابع از سطح ملی (وزارتخانه ها) را دنبال کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان در محل استانداری خوزستان بیان کرد: اولویت‌های اشتغالزایی استان باید برابر با نیازها هدفگذاری و تعریف شوند.

وی ادامه‌داد: در این خصوص انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همکاری جدی و اثرگذاری داشته باشند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی دقیقی به‌منظور رفع محرومیت و ایجاد اشتغال در استان انجام شده است گفت: در این راستا نهادها و دستگاه‌های مرتبط با حوزه اشتغال، نقش تاثیرگذاری دارند.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در قوانین و تبصره‌های بودجه ادامه داد: انتظار می‌رود که تلاش جدی در جذب منابع مالی به منظور ارایه تسهیلات و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مناسب به منظور فعالیت بخش خصوصی توسط دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه اختصاص تسهیلات مورد نیاز به فعالیت‌های اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه متمرکز شده است گفت: این منابع ملی هستند و دستگاه‌های اجرایی باید با سرعت عملی بیشتری رسته‌های شغلی مشمول دریافت این تسهیلات را نهایی و در دستور کار خود قرار دهند.