اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

مالک سیلوی اهواز: برداشت اشتباهی از تغییر کاربری سیلو عنوان شده است

اتاق اهواز شنبه 05/Tir/1400 09:18

مالک سیلوی آذرپیکان اهواز با اشاره به نشست شنبه ۳۰ خرداد ماه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خوزستان بیان‌داشت: در این کارگروه تقاضایی در خصوص تغییر کاربری سیلو با مفهوم تخریب و یا هر دخل و تصرف دیگری در بافت بنا ارائه نشده؛ لذا برداشت اشتباهی عنوان شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز مجتبی انصاری بیان‌داشت: به عنوان مالک این سیلو در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به پنج تقاضا با محوریت تامین گندم، رفع ممنوعیت ورود تریلی حمل گندم به مرکز شهر، اعطای سهمیه نگهداری گندم و همچنین صدور مجوز فعالیت ویژه این بنا در زمینه‌های گردشگری و میراثی بیان شد.

وی تصریح‌کرد: در نهایت اگر موانع به وجود آمده در تامین و نگهداری گندم در سیلوی اهواز از سوی دستگاه‌های مربوطه رفع نشود، فعالیت این بنا با محوریت‌های گردشگری پیگیری و دنبال خواهد شد.

دستور کار مربوط به موضوعات مطرح شده از سوی مالک سیلوی تاریخی اهواز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید

 

بر اساس مستندات موجود سیلوی آذر پیکان اهواز که در کرانه غربی رودخانه کارون  واقع شده و یکی از مظاهر و نمادهای این کلانشهر محسوب می شود در دی ۱۳۹۷ به قیمت ۷۰۰ میلیارد ریال به صورت فروخته شد.این سیلو که در سال ۱۳۱۹ با هزینه ۱۵میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده بود.

سیلوی آذرپیکان اهواز  با کاربری نگهداری و ذخیره‎ سازی غلات و به ویژه گندم تعریف شده است و در زمان های گذشته که کشتیرانی در رودخانه کارون در جریان بود گندم از طریق این راه آبی به این سیلو حمل می‌شد.

این سیلو به سه راه آبی (رودخانه کارون)، شوسه و راه آهن دسترسی دارد و به عنوان محل صادرات گندم در منطقه جنوب کشور به کشورهای همسایه حایز اهمیت فراوان بوده و به عنوان یک نماد شهری نیز یکی از جاذبه‌های تاریخی اهواز محسوب می‌شود.