اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

در خرداد ۱۴۰۰ صورت گرفت: حضور ایران در سه نمایشگاه بین‌المللی سوریه

اقتصادی یکشنبه 06/Tir/1400 12:32


مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از حضور ایران در سه نمایشگاه بین‌المللی سوریه در خرداد 1400 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از تارنمای  سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن با بیان این خبر اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه معرفی محصولات صادراتی کشور به بازارهای هدف، جمهوری اسلامی ایران طی ماه اخیر در سه رویداد بین‌المللی کامپیوتر، الکترونیک و مخابرات، نمایشگاه بین‌المللی تخصصی و نمایشگاه بین‌المللی ساختمان سوریه، با همکاری ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و سوریه، اتاق مشترک بازرگانی ایران - سوریه و سفارت ایران در دمشق در قالب پاویون اختصاصی ایران شرکت کرد.
وی افزود: در این سه نمایشگاه بین‌المللی سوریه، حدود ۷۰ شرکت ایرانی در زمینه‌های مرتبط با هر نمایشگاه اقدام به مشارکت و معرفی توانمندی‌های تولیدی و صادراتی خود به تجار و فعالان اقتصادی سوریه کردند.
مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی ادامه داد: بازار سوریه یکی از بازارهای مهم و هدف صادرات ایران محسوب می‌شود که برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی و همچنین حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی این کشور نقش مهمی در معرفی توانمندی‌های کشور و برقراری ارتباط مستقیم میان تجار دو کشور و همچنین ارزیابی بازار سوریه توسط شرکت‌های ایرانی دارد.
پیلتن یادآور شد: مشارکت در نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز سوریه طی تیرماه و نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی سوریه طی شهریورماه سال جاری از دیگر برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران با مشارکت و همکاری دیگر نهادهای دست اندرکار مرتبط در این زمینه محسوب می‌شود.