اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

ضرورت بکارگیری راهکارهای نوین بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی خوزستان

اتاق اهواز چهارشنبه 09/Khordad/1403 09:22

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز در نشست کمیسیون آب، کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: خوزستان یکی از نخستین استان‌های کشور در زمینه تولیدات خرما است ولی ناهماهنگی‌هایی که در این حوزه وجود دارد مشکلاتی ایجاد کرده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز طاهر سبهانی در خصوص وضعیت دام استان خوزستان نیز گفت: وضعیت تولید و پرورش دام در منطقه در این نشست بررسی شد.

وی بر ضرورت توسعه صادرات محصولات دامی و ایجاد بازارهای جدید تاکید کرد: در سال‌های گذشته مشکلات فراوانی در زمینه تامین گوشت قرمز کشور وجود داشت، برای حل این مشکل اینک آمادگی لازم برای پرواربندی کارگاه های پروش دام وجود دارد که اگر این اقدام عملی شود گام مثبتی در این خصوص برداشته می‌شود.

سبهانی در بخش دیگری از سخنانش به بررسی وضعیت آبی منطقه نیز اشاره کرد و گفت: بررسی راهکارهای بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی ضروری است و باید به جای روش غرقابی در کشاورزی از روشهای نوین استفاده شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان و حل مشکلات آنها تاکید و خاطرنشان کرد: چالش‌های تولیدکنندگان دزفول در امر تولید و صادرات در نشست بعدی بررسی می‌شود.

سبهانی ایجاد نمایشگاه دائمی تولیدات کشاورزی دزفول را از مطالبات تولیدکنندگان این شهرستان عنوان کرد و گفت: پیشنهاد می شود در مرحله اول نمایشگاه دائمی تولیدات کشاورزی در اهواز و پس از آن در دزفول راه‌اندازی شود.

بنا به این گزارش در این نشست در خصوص وضعیت تولید و بازاریابی خرما در منطقه و چالش های موجود در زمینه بیماری های خرما و راهکارهای مقابله با آن، راهکارهای افزایش کیفیت وبهبود فراوری خرما، توسعه صادرات خرما و ایجاد بازارهای جدید بحث و تبادل نظر شد.