اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

فعالیت ۱۲ هزار صنعتگر صنایع دستی در خوزستان

اتاق اهواز چهارشنبه 23/Khordad/1403 11:36

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان تنوع اقوام و اقلیم در استان خوزستان را عامل تنوع تنوع صنایع دستی برشمرد و گفت: در این استان بیش از ۸۰ رشته صنایع دستی وجود دارد و ۱۲ هزار نفر صنعتگر در استان در این زمینه در حال فعالیت هستند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز،  محمد حسین ارسطوزاده آیین نکوداشت روز جهانی صنایع‌دستی و تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان صنایع‌دستی در اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: سال گذشته حدود چهار هزار نفر در حوزه صنایع دستی آموزش دیدند.

وی ثبت شهر جهانی کپوی دزفول و چهار شهر ملی را یکی از دستاوردهای مهم صنایع دستی خوزستان عنوان کرد و ادامه داد: سه شهر دیگر در استان خوزستان ظرفیت تبدیل شدن به شهر ملی صنایع دستی را دارا هستند.

ارسطو زاده بر تشریک مساعی با اتاق‌های بازرگانی به منظور عرضه صنایع دستی در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه تاکید کرد.

وی تصریح کرد: مجموعه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان ساختاری است که می‌تواند جامعه صنایع دستی و گردشگری استان را به بدنه دولت اتصال دهد.

ارسطوزاده در پایان سخنان خود بر برنامه‌ریزی‌های اداره کل میراث‌فرهنگی استان در راستای پویایی حوزه صنایع دستی، پشتیبانی از هنرمندان و صنعتگران پشتیبانی و هم‌اندیشی در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.