اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رییس کمیسیون گردشگری اتاق اهواز محدودیت های حوزه صادرات صنایع دستی کشور را تشریح کرد

اتاق اهواز چهارشنبه 23/Khordad/1403 11:40

رییس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی اهواز  گفت: تحریم‌ها و تعهد ارزی را از جمله محدودیت‌های حوزه صادرات صنایع دستی است که برای صادرکنندگان مانع ایجاد کرده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز،  هادی شرفی  در آیین نکوداشت روز جهانی صنایع‌دستی و تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان صنایع‌دستی در محل اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به موضوع رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان بیان کرد: این مساله قرار بود برای صنعتگران عملی شود اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی از تنوع قومی به عنوان ظرفیتی قابل توجه یاد کرد که باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد.

رییس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه صادرات صنایع دستی از ارزش افزوده بالایی برخوردار است، ادامه داد: باید از دانش تجار برای کمک به صادرات صنایع دستی استفاده شود.

وی استانداردسازی، حفظ بازارهای قدیمی، شناسایی بازارهای جدید و... را از جمله موارد مهم و کمک‌کننده در حوزه صادرات صنایع دستی بر شمرد.

شرفی در ادامه بر فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب برای توسعه صادرات صنایع دستی که منجر به افزایش تولید می‌شود و شبکه‌سازی صنعتگران در راستای حفظ سود و نظارت دقیق بر محصولات تاکید کرد.

رییس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی اهواز استفاده از ظرفیت‌ اتاق‌های مشترک برای کمک به صنعتگران را مهم خواند و اظهار کرد: از این طریق می‌توان صنایع دستی خوزستان را در بازارهای جهانی بیشتر عرضه کرد.

در ادامه محمود روفه‌گرحق، چهره ماندگار فرش آذربایجان شرقی به واکاوی موضوع فرش تبریز در نگاه بین المللی پرداخت.