اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

پیام تبریک رئیس اتاق بازرگانی اهواز به مناسبت عید غدیر خم و دهه ولایت

اتاق اهواز سه شنبه 05/Tir/1403 10:55

 آئینها و مناسک حج از طرفی ، حضور در سرزمین وحی از سویی دیگر بارقه هایی نورانی در ذهن آدمی می تاباند. هیچ رویداد انسانی نمی تواند میلیونها انسانِ ناهمگون از جهت رنگ، قوم، سرزمین، طبقه و ... را در زمانی مشخص ، با پوششی یکسان رو به هدفی واحد در کنار هم قرار دهد. این معجزه ی حج است . همه در برابر خالق یکتا برابرند و یکسان . حاکم باشی یا محکوم. دیده ها همه فقط به یک سوست ؛ پروردگار عالمیان. عید قربان برای آنان که مناسک خود را به جا آورده اند، گواهی محکم مبنی بر عشق به خالق و تسلیم شدن در مقابل فرمانهای اوست. عید قربان روز رهاشدن انسانها از وابستگی های دنیوی و حرکت در مسیر الهی است.

فاصله ده روزی عید قربان تا عید غدیر موسوم است به دهه ی ولایت و امامت . بیانگر نوعی حکمت و درایت. پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در روز غدیر حضرت امیرالمومنین (ع) را به عنوان ولی و جانشین خود معرفی کرد و خط ولایت و امامت از همان زمان تا به امروز آغاز گردید. داستانی شاید تکراری اما به غایت پر از معنا و مفهوم که مرور هر باره اش دریایی ای از معرفت به همراه دارد . اینجانب امسال توفیق تشرف داشتم. حضور در سرزمین وحی، طواف بر گرد کعبه، زیارت قبر مطهر رسول اکرم (ص)، قبور خاندان عترت و طهارت در بقیع تجربه ای بی نظیر بود که گویی در دنیای دیگر سیر افاق می شد. در آن فضا ی معنوی ، دعا و یاد دوستان نبض غالب لحظه های معطری بود تا درخواست سلامتی و موفقیت را از وجود حضرت احدیت طلب کنم.

به رسم ادب و احترام و به نمایندگی از طرف هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز این اعیاد و این دهه را به اعضای این اتاق و همه فعالان اقتصادی استان تبریک و تهنیت عرض می نمایم. تبریک عید فرصتی دست می دهد تا به رفتار اجتماعی خویش دقت بیشتری داشته باشیم و وظیفه خود را در قبال مسائل پیرامون به سرانجام برسانیم. بهبود شرایط اقتصادی، مستلزم آگاهی است. آگاهی به انتخاب درست منجر می شود و همین نوید آینده ای بهتر می دهد.

از فرصت پیش آمده استفاده می کنم و از جامعه ی اقتصادی استان بویژه بخش خصوصی انتظار دارم در ارتباط با نامزدهای ریاست جمهوری به نامزدی که اهل برنامه برای کمک به اقتصاد کشور است و سوابق وی دال بر توانمندی ایشان باشد رای بدهند. انتخاب یک رئیس جمهور مطلع نسبت به شرایط و مشکلات بخش خصوصی و مصمم جهت کمک به این بخش و... قطعا اولویت همه فعالان اقتصادی استان است.

محمدجواد امانی

رییس اتاق بازرگانی اهواز