اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

مشکلات مرزهای خوزستان غیرقابل حل به نظر می‌رسد

اتاق اهواز شنبه 09/Tir/1403 11:20

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی خرمشهر در نشست کمیسیون بازرگانی ، حمل ونقل و گمرک اتاق بازرگانی اهواز گفت: مشکل ایکس ری مرز شلمچه و تامین امنیت بارها همیشه مطرح شده ولی برنامه‌ای برای حل آنها وجود ندارد، به نظر می‌رسد حل مشکلات این مرزها دشوار شده است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز ، کامران مالکیان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی برای حل این مشکلات با هم توافق ندارند و با این وضعیت امیدی برای بهبود وضعیت مرزها نیست.
مالکیان بیان کرد: با وجود مشکلات مطرح شده، افق فعالیتی برای فعالان اقتصادی در خوزستان دیده نمی‌شود و صادرکنندگان دیگر استان‌های مرزی را برای صادرات انتخاب می‌کنند.

همکاری نکردن ارگان‌های مختلف صادرات مرزهای خوزستان را کاهش داده است
دبیر اجرایی اتاق بازرگانی خرمشهر تاکید کرد: استان‌هایی که مرز کمتری با عراق دارند صادرات بیشتری انجام می‌دهند ولی مرزهای خوزستان به علت مشکلات فراوان و عدم همکاری ارگان‌ها با وجود وسعت مرز مشترک با عراق صادرات کمتری دارند.

تداخل کاروان‌های زیارتی و صادراتی مرزهای خوزستان در ایام اربعین مشکل ساز شده است
وی در خصوص تداخل کاروان‌های زیارتی و صادراتی در ایام اربعین نیز گفت: تداخل این کاروان‌ها موجب متوقف شدن صادرات از خوزستان شده که باید راهکاری برای این موضوع درنظر گرفته شود و راه کامیون‌ها و مسافران جدا شود تا هنگام اربعین صادرات تعطیل نشود.
مالکیان ادامه داد: با وجود اینکه در ایام درخواست خرید کالاهای ایرانی و مواد غذایی بسیار زیاد است ولی امکان صادرات به علت این تداخل وجود ندارد که باید برای آن چاره اندیشی شود.