اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

قصه تکراری مشکلات مرزهای خوزستان، سدی برای صادرات

اتاق اهواز شنبه 09/Tir/1403 11:23

مشکلات ریز و درشت مرزهای خوزستان باعث شده صادرکنندگان و فعالان اقتصادی برای صادرات دچار مشکل شوند و بخش عمده‌ای از آنها فرار را بر قرار ترجیح دهند و از طریق مرزهای دیگر کشور نسبت به صادرات اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز  بررسی مشکلات پایانه‌های مرزی خوزستان به عنوان یکی از دغدغه‌های صادرکنندگان مطرح بوده و باعث شده در کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی اهواز برای چندمین بار به این موضوع پرداخته شود.

انتقاد صادرکنندگان از آغاز دیرهنگام فعالیت روزانه مرزها

به گفته یکی از صادرکنندگان خوراک آبزیان، پایانه مرزی چذابه از حدود ساعت ۸:۳۰ شروع به کار می‌کند که با توجه به گرمای هوای خوزستان دیرهنگام است و گرما امکان کار کردن را برای کارگران در این زمان دشوار کرده است.
ابراهیم رنجبر ادامه داد: هنگامی که برق قطع می‌شود نیز سیستم قطع و گرمای شدید آزاردهنده می‌شود.
به گفته این صادرکننده خوراک آبزیان، زمان فعالیت برای صادرات آبزیان را تا ساعت ۱۷ تعیین کرده‌اند در صورتی که باید حداقل تا ساعت ۱۹ ادامه یابد تا فاسد نشوند.
رنجبر با تاکید بر اینکه ورود کامیون به پایانه مرزی باید از ساعت ۶ صبح آغاز شود از گمرک خوزستان تقاضا کرد وظایف گارد را مشخص کند زیرا گارد مرزی در کار گمرکات دخالت کرده و علیه گمرک یکه تازی می‌کند.
این صادرکننده از نبود سرویس بهداشتی مناسب و دیگر امکانات رفاهی در مرز چذابه انتقاد و ادامه داد: پیمانکار هزینه می‌گیرد ولی در ازای دریافت مبلغ، هیچ امکاناتی ارائه نمی‌کند؛ محوطه نیز خاکی است و حتی آب آشامیدنی در منطقه وجود ندارد.
وی خواستار توجه بیشتر به مرز چذابه شد و بیان کرد: انتظار می‌رود از امکانات ستاد اربعین برای حل برخی مشکلات مرز چذابه استفاده شود.