اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

صادرات خدمات فنی و مهندسی همواره باید مورد توجه قرار گیرد

اتاق اهواز شنبه 09/Tir/1403 11:34

 قائم مقام دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان و نایب اول رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: درحالی که کشورهای بزرگ دنیا یکی از مهمترین صادرات خود را خدمات فنی و مهندسی می دانند و کشور ما دراین زمینه از جایگاه مهمی برخوردار است این حوزه فعالیت باید پرنقش و ادامه دار در بازارهای جهانی و بخصوص کشورهای همسایه حضورداشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، شهلا عموری در گفت‌وگویی رسانه ای با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی در زمینه توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی با مرکزه آموزشی شرکت نفت استان بصره در عراق گفت: در نشستی که با مدیر ارشد این مجموعه انجام شد، این شرکت درخواست کرده تا دوره های آموزشی تخصصی از سوی شرکت های نفت مستقر در استان خوزستان برای مهارت آموزی نیروهای عراقی برگزار شود.

وی افزود: استان بصره بیشترین منابع نفتی را در عراق داراست ومهمترین استان نفتخیز این کشوراست  که صنایع کوچک و متوسط ما می توانند از این ظرفیت برای صادرات کالاهای تولیدی و همچنین خدمات فنی و مهندسی به خوبی استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: در همین راستا، مذاکرات موفقیت آمیزی به منظور انعقاد تفاهمنامه همکاری در حوزه آموزش های تخصصیی با استفاده از ظرفیت های طرفین در حوزه صنعت نفت انجام شده است.
 
همچنین نایب رییس اتاق مشترک ایران و عراق تبادل هیات های تجاری تخصصی، استفاده از اساتید برجسته وزیرساخت های اموزشس و همینطور برگزاری سمینارهاو رویدادهای  مشترک بین شرکت های نفتی ایرانی مستقر در خوزستان وشرکت های نفتی عراقی مستقر در بصره را از دیگر توافق های صورت گرفته در این بازدید و نشست عنوان کرد.