اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

پیام تبریک هیات رئیسه و دبیرکل اتاق بازرگانی اهواز خطاب به رئیس جمهور منتخب

اتاق اهواز شنبه 16/Tir/1403 15:03

اهمیتِ جایگاه ریاست جمهوری و تاثیر آن بر مناسبات مختلف اقتصادی به ویژه بخش خصوصی بر هیچ فعال اقتصادی پوشیده نیست.

باور و اعتقاد شفاف و صریح یک رئیس جمهور نسبت به استقلال بخش خصوصی بسیار حیاتی بوده و زمینه ساز بسیاری از استحقاق ها خواهد بود.

به عنوان بخشی از شاکله ی بخش خصوصی کشور، مواضع و محورهای اقتصادی دکتر پزشکیان را بررسی و آن مواضع را بسیار نزدیک به خواسته های فعالان اقتصادی کشور یافتیم و با توجه به کسب رای ملت و دریافت عنوان ریاست قوه مجریه انتظار داریم در اولین فرصت ممکن برنامه جامع اقتصادی دکتر پزشکیان با محوریت مشارکت کامل نمایندگان بخش خصوصی در تدوین آن مورد توجه قرار بگیرد.

یکی از مواضع مترقی پزشکیان که متاسفانه عده ای به عنوان نقطه ضعف از آن یاد کردند، مسئله ی ارجاع موضوعات مختلف به کارشناسان و اخذ نظر کارشناسی آنهاست. تحقق و عملی شدن این شعار در حقیقت خواسته همیشگی ما از دولتهای مختلف بوده و منجر به واقعی شدن تصمیم های دولتی و همخوانی آنها با خواسته های بخش خصوصی خواهد شد.

دکتر پزشکیان در اعتقاد و اعتماد به بخش خصوصی  تا بدانجا پیش می رود که در دولت ایشان برخی مقامات همچون وزیر صمت قبل از معرفی باید بتواند تاییدیه ی پارلمان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را اخذ نماید.

فارغ از چگونگی عملیاتی کردن این گفته ی رییس جمهور منتخب، باید در نظر داشت که نگاه بالا به پایین برخی مراکز دولتی به یکی از عوامل تشدید کننده ی مشکلات بخش خصوصی تبدیل شده است.

ما به نمایندگی از هیات نمایندگان که رکن ارشد اتاق بازرگانی اهواز را تشکیل می دهند همچنین به نمایندگی از طرف فعالان اقتصادی استان خوزستان، این انتخاب را به دکتر مسعود پزشکیان تبریک و تهنیت عرض می نمائیم. با امید به اینکه آغاز به کار دولت چهاردم فصل نوینی برای رشد و توسعه همه جانبه کشور باشد.