اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

دستور العمل  شاخص ها و ضوابط بسته بندی محصولات میوه و تره بار صادراتی سال 1400

اقتصادی سه شنبه 22/Tir/1400 11:27

دستور العمل  شاخص ها و ضوابط بسته بندی محصولات میوه و تره بار صادراتی سال 1400 منتشر شد .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز ، سازمان توسعه تجارت ایران در سه بند این دستور العمل را منتشر نمود :

  1. حمل و نقل محموله های صادراتی میوه و تره بار با کانتینرهای یخچالدار و شناورهای سردخانه دار طی سال 1400 اجباری نمی باشد، لیکن پرداخت هرگونه جوایز نقدی صادراتی ( در صورت تصویب و ابلاغ بودجه ) و همچنین یارانه ای صادارتی موضوع ماده (22) قانون برنامه ششم توسعه مشروط به تخصیص بودجه های مربوط، صرفا به محموله های صادارتی میوه و تره بار که طبق شاخص های بسته بندی ابلاغی و توسط کانتینر های یخچالدار و یا شناورهای سردخانه دار حمل می گردند وفق اسناد مثبته و با رعایت سایر ضوابط و مقررات تعلق خواهد گرفت .
  2.  با عنایت به ضرورت تسریع در ارزیابی و خروج محموله های صادراتی میوه وتره بار از مرزهای گمرکی کشور، مطابق سالهای گذشته ، تدابیر لازم از سوی گمرکات اجرایی به منظور خروج محموله های یاد شده از مسیر سبز گمرکی با هدف کاهش ضایعات و جلوگیری از بروز خسارت به محموله های صادراتی محصولات فساد پذیر پیش بینی گردد .
  3. با توجه به بخشنامه شماره 18578/100/99 مورخ 5/6/1399 آن دفتر به گمرک جمهوری اسلامی ایران و در اجزای جز (1 ) بند  (4 ) تصمیمات چهل و هشتمین جلسه مورخ 5/3/1400 کارگروه توسعه صادرات و در راستای تشویق صادرکنندگانی که محموله های صادراتی کالاهای سیب زمینی ، پیاز و گوجه فرنگی آنها در سامانه EPI  گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبدا بارگیری محموله های مذکور اقدام  به اظهار مقدماتی شده و از سوی ادارات حفظ نباتات ارزیابی و گواهی قرنطینه گیاهی در مبدا بارگیری برای  آنها صادر شده است در گمرکات مرزی با اولویت و خارج از نوبت نسبت به انجام تشریفات گمرکی و صدور مجوز خروج آنها اقدام گردد .