اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

ضرورت تامین حق‌آبه پایین دست حوزه کرخه با هدف رونق کسب و کارهای بخش کشاورزی

اتاق اهواز چهارشنبه 03/Mordad/1403 13:15

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز  با اشاره به تعیین حق‌آبه پایین دست رودخانه کرخه برای کشت تابستانه تصریح کرد: تعیین حق‌آبه برای کشت تابستانه باید به منظور مدیریت بهینه منابع آبی و تامین نیازهای کشاورزی در منطقه انجام شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز طاهر سبهانی در نشست کمیسون آب، کشاورزی و صنایع وابسته  تاکید کرد: تعیین حق‌آبه بر اساس نیاز منطقه با توجه به اهمیت خاصی که کشت تابستانه در معیشت مردم حوضه آبریز کرخه دارد بسیار حائز اهمیت است.

الزامات شکوفایی اقتصاد کشاورزی خوزستان

وی در ادامه با تشریح چند پیشنهاد برای توسعه اقتصاد کشاورزی در استان افزود: توسعه آبیاری قطره‌ای به منظور مدیریت منابع آب و افزایش تولید محصولات کشاورزی، پشتیبانی از کشاورزی ارگانیک با استفاده از روش‌های زراعت بدون استفاده از سموم و کود شیمیایی برای بهبود دستیابی به بازارهای جدید و افزایش ارزش افزوده باعث رونق بخش کشاورزی استان می‌شود.

سبهانی ادامه داد: همچنین ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری به عنوان یک راهکار برای افزایش ارزش افزوده و اشتغالزایی ،ترویج کشاورزی پایدار با استفاده از فناوری‌های نوین به منظور بهبود بهره‌وری منابع طبیعی و کاهش آلودگی محیطی و ارتقاء زیرساخت‌های روستایی با سرمایه‌گذاری در ایجاد سیستم آبیاری مناسب، بهبود شبکه راه‌ها و ارتقاء تأمین انرژی از دیگر راه‌های توسعه اقتصاد کشاورزی استان است.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی اهواز و کمیسیون کشاورزی نقش مهمی در توسعه کشاورزی اقتصادی دارد اظهار کرد: اتاق بازرگانی اهواز به عنوان نماینده بخش خصوصی می‌تواند نقشی بسیار مهمی در توسعه کشاورزی اقتصادی داشته باشد. وی گفت: این اتاق می‌تواند با ارائه مشاوره‌های تخصصی به کشاورزان و تولیدکنندگان عملکرد و بهره‌وری بخش کشاورزی را افزایش دهد.

وی افزود: همچنین اتاق بازرگانی می‌تواند در تبلیغ و بازاریابی محصولات کشاورزی تولیدی توسط کشاورزان و تولیدکنندگان نقش فعالی ایفا کند و با ایجاد ارتباطات تجاری با بازارهای داخلی و خارجی، فرصت‌های جدید صادرات را فراهم سازد.

راهکارهای توسعه صادرات محصولات کشاورزی خوزستان

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق اهواز با اشاره به راهکارهای توسعه صادرات محصولات کشاورزی از استان افزود: اصلاح و بهبود فرآیندهای صادراتی با تسهیل در اخذ مجوزها و مدارک مورد نیاز صادرات،ترویج و توسعه بازارهای خارجی با انجام تبلیغات و رویدادهای تجاری برای ایجاد بازارهای جدید دررونق صادرات این بخش اهمیت دارد.