اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

کالای ایرانی در بازارهای قاره آفریقا خوشنام است

اتاق اهواز شنبه 06/Mordad/1403 08:50

 مشاور امور بین الملل اتاق مشترک بازرگانی ایران و آفریقا با بیان اینکه کشور کالای ایرانی در بازارهای قاره آفریقا خوشنام است گفت: در این قاره فرصت‌های راهبردی خوبی برای تجارت و صادرات وجود دارد که بازرگانان ایرانی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز امیر حامد رضایی  در همایش راهکارهای توسعه تجارت ایران و آفریقا با رویکرد به ظرفیت‌های خوزستان در محل اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: بازرگانان و تجار ایرانی می‌توانند با استفاده از ظرفیت ارتباط خوب سیاسی و تجاری کشور ایران با آفریقا برای توسعه صادرات و مراودات تجاری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه قاره آفریقا فرصت بسیار خوبی برای تجارت بازرگانان ایرانی است افزود: بانک‌جهانی پیش بینی کرده که کشورهای قاره آفریقا در چند سال آینده از رشد اقتصادی خوبی برخوردار شوند.

رضایی با بیان اینکه بازرگانان به خوبی از ظرفیت صادرات به قاره آفریقا استفاده نکردند اظهار کرد: مجموع ارزش صادرات و واردات به کشورهای آفریقایی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار برآورد شده که سهم ایران از این میزان گردش مالی تنها یک‌میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار است.

مشاور امور بین الملل اتاق مشترک بازرگانی ایران و آفریقا بیان کرد: فرصت‌های راهبردی متعددی برای توسعه تجارت خارجی ایران در آفریقا وجود دارد که برای استفاده از این فرصت‌ها گسترش شبکه ارتباطی و آمادگی مالی کافی برای ورود به بازار تجارت این قاره نیاز است.