اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس اتاق بازرگانی اهواز: دانشگاه بصره از زیرساخت‌های عملی و دانشگاهی خوزستان استفاده می‌کند

اتاق اهواز جمعه 25/Tir/1400 11:46

رئیس اتاق بازرگانی اهواز از پیگیری های انجام شده پارلمان بخش خصوصی برای انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه بصره خبر داد و گفت: دانشگاه بصره عراق با اتکا به این تفاهمنامه از زیرساخت های علمی و دانشگاهی استان استفاده می کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز شهلا عموری با بیان اینکه مسئولان دانشگاه بصره عراق در آینده برای بازدید از امکانات و زیرساخت های علمی و دانشگاهی استان خوزستان به اهواز سفر خواهند کرد اظهارداشت: با پیگیری‌های پارلمان بخش خصوصی، دعوتنامه رسمی برای انجام این بازدید از سوی دانشگاه شهید چمران اهواز به مسئولان دانشگاه بصره ارائه شد.

وی ادامه‌داد: در سفری که مسئولان این دانشگاه در کشور عراق به خوزستان خواهند داشت آیین امضای رسمی تفاهمنامه همکاری مشترک بین دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه بصره انجام  واین سند وارد مراحل اجرایی میشود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان هدف از انعقاد این تفاهمنامه را گشترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی در سطح بین المللی عنوان‌کرد و افزود: تبادل دانش تخصصی، کمک به اجرای تحقیقات علمی مشترک در حوزه‌های تخصصی مختلف، مشارکت در سمپوزیوم‌ها، کنفرانس‌ها و سمینارهای دانشگاهی با مشارکت هر ۲ دانشگاه چمران اهواز و بصره عراق از جمله مفاد این تفاهمنامه است.

عموری ادامه‌داد: آموزش اعضای هیئت علمی، تلاش برای راه اندازی برنامه‌های مشترک بین گروه‌های علمی با تخصص مشابه در دانشکده و موسسات آموزشی، آموزش دانشجویان، مبادله برنامه‌های آموزشی در دوره های کارشاسی، کارشناسی ارشد و دکتری، تحقیقات علمی و نظام های آموزشی نیز از دیگر محورهای این تفاهمنامه خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز به سفر اخیر خود به کشور عراق و دیدار با رئیس دانشگاه استان بصره در راستای انعقاد این تفاهمنامه گفت: بعد از اینکه طی چندین سفر زیرساخت‌ها و امکانات دانشگاه شهید چمران اهواز تشریح شد؛ مسئولان دانشگاه بصره برای همکاری‌های مختلف با این دانشگاه معتبر ایرانی اعلام آمادگی کردند.

دانشگاه بصره از زیرساخت‌های عملی و دانشگاهی خوزستان استفاده می‌کند

عموری یادآورشد گفت: تفاهم‌نامه تهیه شده میان دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه بصره عراق، باعث ارتباط نزدیک‌تر مراکز علمی استان خوزستان با کشور عراق خواهد شد و به تبادل دانشجو و اساتید منجر می‌شود.

دانشگاه شهید چمران اهواز با قدمت بیش از ۶۰ سال بزرگ‌ترین دانشگاه جنوب غرب کشور محسوب می‌شود که از مجموع ۸۰۰ عضو هیئت‌علمی این دانشگاه ۱۲۰ نفر استاد تمام، ۱۵۰ نفر دانشیار و باقی اعضای هیئت‌علمی، استادیار هستند.

همچنین در حال حاضر در حال حاضر بیش از ۴۰۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه شهید چمران اهواز مشغول به تحصیل هستند و در ماه‌های گذشته تمامی بسترهای فضای آموزش مجازی با شیوع بیماری کرونا و برگزاری غیرحضوری کلاس‌های درس برای این دانشجویان نیز فراهم‌شده است.

دانشگاه شهید چمران اهواز پیش از این اعلام کرده که آمادگی لازم برای برگزاری بیش از ۲۰۰ کارگاه آموزشی مشترک با دانشگاه‌های کشور را عراق دارد.

طی سال تحصیلی در رشته زبان و ادبیات انگلیسی و مهندسی برق کلاس‌های درسی به‌صورت مشترک و با حضور دانشجویان کشور عراق در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.