اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و دام و طیور عراق

اقتصادی شنبه 26/Tir/1400 07:29

‌مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از حضور ایران در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و دام و طیور عراق خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن با بیان این خبر اظهار داشت: این نمایشگاه روز ۱۹ تیرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی عراق با حضور ۲۵۰ شرکت از کشورهای عراق، ایران، ترکیه، هلند، آلمان، ایتالیا، فرانسه، چین، عربستان سعودی و اردن در فضایی به مساحت ۷۰۰۰ متر مربع افتتاح شد.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه که با شعار خودکفایی و امنیت غذایی برگزار شد، ۱۰ واحد تولیدی ایرانی در قالب پاویون ایران با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و همکاری رایزنی بازرگانی این سازمان در عراق در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر مربع حضور یافته‌اند.

مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی گفت: بر اساس برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه معرفی محصولات صادراتی کشورمان به کشورهای همسایه از جمله عراق مشارکت در حداقل ۱۰ نمایشگاه بین‌المللی عراق و برگزاری حداقل ۱۰ نمایشگاه اختصاصی ایران در شهرهای مختلف عراق در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی عراق دومین شریک صادراتی ایران در جهان و اولین شریک کشورمان در میان کشورهای همسایه و یکی از بازارهای عمده محصولات کشاورزی کشور محسوب می‌شود.