اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس اتاق بازرگانی اهواز: اولین مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی بخش خصوصی درخوزستان آغازبکارکرد

اتاق اهواز دوشنبه 28/Tir/1400 08:53

 دبیر شورای گفت‎‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستانرئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: طی تفاهمنامه‌ای با سازمان مدیریت صنعتی استان، مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی بخش خصوصی خوزستان در اتاق بازرگانی اهواز آغار بکار کرد.

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز  شهلا عموری روز دوشنبه در آیین امضاء تفاهمنامه همکاری مشترک بین سازمان مدیریت صنعتی و اتاق بازرگانی اهواز اظهارداشت: همکاری علمی ، آموزشی، پژوهشی ومشاوره از محورهای این تفاهمنامه  می‌ باشد.

وی ادامه‌داد: این همکاری‌ها در راستای پیگیری مطالبه و خواسته‌های مشروع بخش خصوصی از حاکمیت و تلاش برای بهبود محیط کسب ‌و کار کشور و استان صورت می‌گیرد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان خاطرنشان‌کرد: این تفاهمنامه در حوزه‌های علمی، مشاوره و پژوهشی در دو بخش  وکالت و دفاع از منافع بخش خصوصی و تعامل آموزشی و توانمند سازی فعالان اقتصادی با ارائه خدمات مشاوره و آموزشی  تنظیم شده است.

عموری تصریح‌کرد: در راستای این تفاهمنامه مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق و مدیریت آمار و اطلاعات برای شناسایی، عارضه یابی و تحلیل بازار کسب و کار اهواز و استان ایجاد گردید.

تقویت فعالیت‌های بخش خصوصی در خوزستان از طریق مطالعات علمی

رئیس سازمان مدیریت صنعتی استان خوزستان با اشاره به ظرفیت قانونی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای بهبود محیط کسب و کار بیان داشت: یکی از مهمترین جنبه‌های این تفاهمنامه همکاری مشترک با اتاق بازرگانی اهواز در جهت تقویت نقش شورای گفت‌وگو،کارگروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی اتاق در مسیر فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی است.

یداله مهرعلیزاده افزود: تعامل بیش بخشی در بین فعالان اقتصادی امری ضروری است و در همین راستا لازم است برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی نیازسنجی‌های دقیق و کاربردی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه این نوع از نیازسنجی‌ها، سازمان مدیریت صنعتی استان بصورت علمی بررسی‌های کارشناسی را انجام خواهد داد گفت: امیدواریم با ایجاد زمینه و شرایط لازم، امکان تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاری داخلی در امرو تولیدی با محوریت صادرات نیز فراهم شود.

رئیس سازمان مدیریت صنعتی خوزستان استفاده از تجارب موفق در حوزه کسب و کار و فعالیت‌های تولیدی را با اهمیت عنوان‌کرد و افزود: در این راستا با مشارکت فعالان اقتصادی، تور آموزشی از صنایع داخلی ایران و خارج از کشور تشکیل خواهد شد.

مهرعلیزاده اضافه‌کرد: برابر با تفاهمنامه منعقد شده و طی نیازسنجی که صورت می‌گیرد، دوره‌های آموزشی مرتبط با شرح وظایف اتاق بازرگانی اهواز در قالب دوره‌های مشترک شامل دوره تخصصی DBA و MBA برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بر اساس ماده ۷۵ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، ماده ۱۱ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار همچنین ماده ۱۲ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است.