اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

پیام رئیس اتاق بازرگانی اهواز به مناسبت هفته مهارت

اتاق اهواز پنجشنبه 07/Mordad/1400 10:42

رئیس اتاق بازرگانی اهواز روز ملی کار آفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و هفته مهارت را تبریک گفت !

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز، رئیس این اتاق ضمن بیان اهمیتِ نقش آموزش‌‏های فنی و حرفه‌‏ای و مهارت در مفهوم کلان توسعه اقتصادی، اینمناسبت را به کارآفرینان و مهارت آموزان تبریک گفت.
متن پیام شهلا عموری بشرح ذیل است: جهان اقتصاد توجه ویژه ای به توسعه همه جانبه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بدلیل اهمیت بسیار زیاد این آموزشها خصوصاً در بحث اشتغال جوانان دارد.◻️از منظرِ اقتصادی توجه به مهارت آموزی و توسعه این نوع آموزشها جزیی از مفهوم کلان توسعه به حساب می آید. از طرف دیگر شرایط جاری کشور اقتضای آن را دارد که در نظام آموزش فنی و حرفه ای بلحاظ کمی و کیفی تحول اساسی ایجاد شود و این آموزشها در سرتاسر کشور بویژه در مناطق محروم و روستایی بسط داده شود.
مهارت آموزی جوانان یکی از بابهای دستیابی به اشتغال پایدار است که امیدوارم دولت آینده با نگاهی نوین و موثر نسبت به این قبیل آموزشها و با درک و وقوف نسبت به اهمیت آنها، بتواند گامهای مثبت در این زمینه بردارد و به تعدیل بخشی از معادله ی سخت اشتغال کشور کمک کند.
نگاه اتاق بازرگانی اهواز طی سالیان اخیر نسبت به مقوله آموزش های عمومی بویژه آموزشهای فنی و حرفه ای نگاهی حمایتی و واقع بینانه بوده و تعاملی سازنده نیز با سازمان فنی و حرفه استان داشته است.
به نمایندگی از طرف جامعه ی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استان خوزستان، این مناسبت را  به همه مخاطبان بویژه جوانان عزیز که با جدیت و پشتکار مداوم، آینده ی اقتصادی و حرفه ای خود را در مهارت آموزی جستجو می کنند، تبریک و تهنیت عرض می نمایم و برایشان موفقیت روز افزون تمنا می کنم.

شهلا عموری

رئیس اتاق بازرگانی اهواز