اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

معاون وزیر کشور:۷۶ واحد تولیدی در خوزستان در تملک بانک‌ها هستند

اتاق اهواز شنبه 09/Mordad/1400 08:37

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: ۷۶ واحد تولیدی در خوزستان در تملک بانک ها هستند که از این تعداد تنها ۱۱ واحد فعالیت تولیدی دارند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز  بابک دین پرست جمعه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی درسرسرای استانداری خوزستان افزود: طبق مصوبه دولت بانک ها باید در مسیر رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی فعالیت کنند ،از اینرو به بانک های استان خوزستان یک ماه مهلت داده می شود تا به مشکلات ۷۶ واحد تولیدی در تمک خود رسیدگی کنند و باقی این واحدها را به چرخه تولید بازگردانند.

وی گفت: مشکلات سه شرکت بزرگ خوزستان شامل گروه ملی فولاد ایران، شرکت نورد لوله ماهشهر و شرکت فولاد خوزستان مورد بررسی قرار گرفتند و مصوبات خوبی برای رفع مشکلات این شرکت های بزرگ مصوب شده است ، تلاش می شود تا اغلب مشکلات این سه واحد بزرگ تولیدی برطرف شود.

دین پرست با اشاره به اینکه چند واحد تولیدی در استان خوزستان همچنان با مشکلات بزرگ و عدیده ای مواجه هستند افزود: ۴۶ واحد تولیدی از این تعداد که با مشکلات زیادی درگیر هستند شناسایی و مورد بررسی قرار گرفتند و موضوع تهاتر بدهی این شرکت ها مصوب شد.

وی با بیان اینکه دستگاه ها و بانک هایی که عملکرد مناسبی در ستاد تسهیل نداشته باشند به دستگاه قضایی معرفی می شوند ادامه داد: دستگاه های خوزستان عملکرد مناسبی در این بخش داشتند و نتیجه بررسی عملکرد بانک های خوزستان نیز تا هفته آینده به وزارتخانه اعلام خواهد شد.

استاندار خوزستان نیز در ادامه این نشست گفت: کمک های خوبی دولت و نظام برای آرامش و رفع مشکلات استان خوزستان داشته است، هر چند خوزستان مجموعه ای از مشکلات مختلف است.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: خوزستان نقش بسیار ارزشمندی در بخش های مختلف کشور از جمله تولید و درآمد ملی دارد.

وی با اشاره به اینکه خوزستان در۲ حالت ترسالی و خشکسالی با مشکلات زیادی مواجه می شود و مشکلات بسیاری در این شرایط برای مردم خوزستان ایجاد می شود گفت: با وجود تمام مشکلات مردم خوزستان به نظام و انقلاب اسلامی علاقه دارند و مرم باید بدانند نظام به فکر رفع مشکلات مردم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور به همراه هیاتی از اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی خوزستان دیروز پنجشنبه وارد این استان شد.

این هیات در سفری ۲ روزه در چندین نشست برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی خوزستان شرکت کردند و از واحدهای بزرگ صنعتی خوزستان نیز بازدید کردند.