اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

نشست ویژه شورای کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی آسیا و اقیانوسیه برگزار شد

اتاق ایران یکشنبه 10/Mordad/1400 08:56

نشست ویژه شورای کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا – اقیانوسیه  (CACCI) با موضوع احیای نظام تجارت جهانی برگزار شد؛ در این نشست احیای نظام تجارت جهانی بررسی شد.

جلسه ویژه شورای کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه  (CACCI) با موضوع احیای نظام تجارت جهانی برگزار شد. در این نشست سمیر مودی، رئیس کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه، مسئولان CACCI و اعضای کمیته راهبردی پژوهش احیای نظام تجارت جهانی حضور داشتند.

در ابتدای جلسه، خلاصه ای از گزارش پژوهش «احیای نظام تجارت جهانی» و نتایج حاصله از سوی رئیس تیم پژوهش، عنوان شد و پس از آن اعضای شورا نسبت به ارائه پیشنهادات خود در این خصوص اقدام کردند.

همچنین شرکت کنندگان نسبت به ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود در مورد بیانیه سیاست گذاری CACCI اقدام کرده تا  سند مذکور نهایی شده و تصویب شود.

پدرام سلطانی، نایب رئیس این کنفدراسیون نیز، ضمن ارائه مواضع و پیشنهادات بخش خصوصی ایران درباره دو سند احیاء نظام تجارت جهانی و بیانیه سیاست گذاری CACCI، عنوان کرد پیش از این، جلساتی از این دست تنها از سوی بخش دولتی برگزار می شد ولی با ورود بخش خصوصی به این مباحث، با نتایج متفاوتی مواجه خواهیم شد.

او از CACCI به دلیل انجام فعالیت های مناسب سیاست‌گذاری و رایزنی با اعضاء و سازمان‌ها در جهت رفع چالش های موجود قدردانی کرد.

مباحثی مرتبط با WTO، SMEs و اقدامات مورد نیاز جهت رفع موانع تجارت و بحران حاصل از کرونا در بیانیه مذکور عنوان شده است.