اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

چگونه چک‌های جدید صیادی را در لحظه استعلام کنیم؟

اقتصادی پنجشنبه 21/Mordad/1400 10:36


امکان استعلام سریع چک‌های بنفش صیادی جدید از طریق اقلام اطلاعاتی فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از ایبِنا، سخنگوی اجرای قانون چک گفت: دارندگان چک‌های جدید ملزم هستند اطلاعات مربوط به چک را در سامانه صیاد ثبت کنند و چک را تحویل گیرنده بدهند.

آمنه نادعلیزاده افزود: گیرنده چک نیز باید چک دریافتی را استعلام کند و با امکانی که فراهم شده افراد می‌توانند با مراجعه به وب سایت بانک مرکزی این استعلام را انجام دهند.

وی گفت: دریافت کننده چک می‌تواند در زمان مبادله چک و دریافت آن با استفاده از این خدمت و وارد کردن مبلغ و تاریخ چک و کد ملی و شناسه صیادی برای استعلام چک اقدام و اطمینان حاصل کند که که این چک به نفع گیرنده ثبت شده است.

وی افزود: گیرنده چک بعد از اطمینان خاطر از ثبت چک می‌تواند تایید چک را بعدا در سامانه صیاد انجام دهد.

نادعلیزاده گفت: این خدمت بیشتر مورد استفاده شرکت‌های پخش و بازاریاب‌ها و افرادی است که در طی روز تعداد زیادی چک را دریافت می‌کنند.

وی افزود: این سرویس در واقع استعلام فوری و سریع است که در لحظه مبادله چک انجام می‌شود و برای اطمینان از این است که صادرکننده ثبت چک را انجام داده است.

سخنگوی اجرای قانون چک گفت: برای استفاده از این خدمت افراد باید به وب سایت بانک مرکزی مراجعه کنند و در بخش قانون جدید چک و قسمت استعلام چک با وارد کردن اقلام اطلاعاتی استعلام را دریافت کنند.

وی افزود: این خدمت به زودی از طریق پیامک و نرم‌افزارهای تلفن همراه و درگاه‌های بانکی نیز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.