اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

پیگیری برای تخصیص بودجه مشوق‌های صادراتی

اقتصادی سه شنبه 26/Mordad/1400 12:55

دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در بسته حمایت از صادرات غیر نفتی ۹۶۰میلیارد تومان جهت حمایت و تشویق صادرکنندگان در نظرگرفته شده است که پیگیری‌ها جهت تخصیص تمام یا بخشی از این بودجه در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری با ابراز امیدواری ازاینکه پرداخت مشوفق ها همانند سال قبل هدفمند صورت بگیرد،  اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۱۷میلیارد تومان معادل ۵۰درصد مشوق‌های صادراتی تخصیصی جهت پرداخت کمک سود تسهیلات صادراتی در نظر گرفته شد که بر این اساس بیش از ۴۰۰۰میلیارد تومان از تسهیلات دریافتی توسط صادرکنندگان تحت پوشش کمک سود تسهیلات قرار گرفته و این دسته از صادرکنندگان بر اساس گروه‌های کالایی و خدماتی صادراتی خود مشمول دریافت میانگین ۴واحد درصد به عنوان کمک سود شدند.   

وی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده حدود ۲۰۰صادرکننده مشمول دریافت این مشوق‌ها شده‌اند و کلیه متقاضیان واجد شرایط از این حمایت‌ها استفاده کرده‌اند.  

دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی ادامه داد: در سالجاری نیز بیش از ۵۰درصد مشوق‌های صادراتی جهت پرداخت کمک سود در نظر گرفته شده است و این امیدواری وجود دارد با تخصیص این بخش از مشوق‌ها شاهد کاهش هزینه‌های صادرکنندگان و افزایش رقابت‌پذیری در بازارهای هدف باشیم.