اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدبا محوریت مشکلات حوزه کشاورزی

اتاق اهواز سه شنبه 02/Shahrivar/1400 07:46

در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ۳ دستور کار اول جلسه با دستور استاندار خوزستان به دلیل عدم دعوت دبیرخانه کارگره تسهیل از ذینفعان بخش خصوصی از دستور کار خارج شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز ، استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت حضور واحدهای تولیدی دارای مشکل در نشست کارگروه عنوان کرد: دبیرخانه این کارگروه باید رویه رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی را با جدیدت مورد توجه قرار دهد.

قاسم سلیمانی دشتکی یادآورشد: ذینفعان بخش خصوصی باید در جریان رسیدگی به مشکلات خود در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قرار گیرند.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از این نشست به مشکل استقرار دکل برق مربوط به طرح توسعه کارخانه نوین چوب در حریم جاده حراستی شرکت پخش فرآورده نفتی اهواز واقع در منطقه نظامیه اشاره کرد و گفت: شرکت های وابسته به وزارت نفت باید در اجرای طرح های سرمایه گذاری و اشتغالزا برای استان، همراهی و همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: شرکت های وابسته به وزارت نفت در استان به دلیل گستردگی تاسیسات و صنایع خود مانع جدی در برابر سرمایه گذاری محسوب می شوند؛ لذا در این راستا باید با ارائه راهکارهای کاربردی به همکاری با بخش خصوصی بپردازند.

استاندار خوزستان یادآورشد: به دلیل مجاورت دکل تامین کننده برق کارخانه نوین چوب با جاده حراستی شرکت پخش فرآورده های نفتی اهواز واقع در منطقه نظامیه، نباید مانع از ایجاد یک هزار فرصت شغلی در استان شد.

سلیمانی دشتکی همچنین در خصوص مشکلات مربوط به شرکت کشت و صنعت فارابی عنوان کرد: اداره کل امور مالیاتی استان برای رفع مشکلات پیش آمده با تقاضای تقسیط بدهی و بخودشگی جرایم مالیاتی این شرکت همکاری خواهد کرد.