اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس اتاق بازرگانی اهواز: وزیر پیشنهادی اقتصاد از دغدغه های بخش خصوصی آگاه است

اتاق اهواز سه شنبه 02/Shahrivar/1400 08:07

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت اقتصاد و دارایی مورد حمایت بخش خصوصی است گفت: وی در صورت کسب رای اعتماد مجلس ریاست شورای ملی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را بر عهده می‌گیرد و برسی‌ها نشان دهنده شناخت وی از دغدغه‌های بخش خصوصی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز شهلا عموری روز سه شنبه  با اشاره به گزینه های پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی برای اخذ رای اعتماد اظهارداشت: چینش تیم اقتصادی دولت جدید از جنبه های مختلف دارای برجستگی های قابل توجهی است.

وی ادامه داد: از جمله برجستگی های این تیم، وزیر پیشنهادی اقتصاد است که در دوره ای به عنوان قانونگذار در مجلس شورای اسلامی از نزدیک با چالش های حوزه اقتصادی کشور آشنا است.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان یادآورشد: تجارب احسان خاندوزی در مجلس شورای اسلامی می تواند مسیر روشنی را در زمینه رفع مشکلات حوزه کسب و کار  کشور ترسیم کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با بیان اینکه رویه های مربوط به حوزه گمرک، بانک، بورس، مالیات و... در حوزه کاری وزارت اقتصاد و دارائی است افزود: وزیر پیشنهادی دولت ، نظریه ها و اشراف مطلوبی نسبت به این حوزه ها دارد و از سوی دیگر برنامه کاری وی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور در خصوص این موارد، دارای مبانی کارشناسی است.

عموری تصریح کرد: در صورت رای اعتماد مجلس شورای اسلامی، وزیر پیشنهادی اقتصادی، ریاست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را عهده دار می شود.

وی گفت: باتوجه به اینکه این شورا محلی برای بیان دغدغه ها و مباحث کارشناسی شده بخش خصوصی با دولت است، قطعا می توان درآینده و به مرور زمان شاهد کاهش فشارهای موجود در سطح کسب و کارهای مختلف کشور بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با تاکید بر لزوم اصلاح بخش قابل توجهی از رویه ها و مقررات زائد در کشور ادامه داد: انتظار می رود که وزارت اقتصاد و دارایی در آینده از ظرفیت کارشناسی موجود در پارلمان بخش خصوصی برای بهبود فضای کسب و کار و شناسایی هرچه بهتر رویه و مقررات زائد استفاده کند.

بنا به این گزارش ، آیت الله رئیسی رئیس دولت سیزدهم، ۲۰ مرداد ماه اسامی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد. در این میان احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح شده است.

خاندوزی متولد ۱۳۵۹ و دارای مدرک دکترا از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات است، نمایندگی مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس دهم شورای اسلامی و استادیاری دانشگاه علامه طباطبائی (از سال ۱۳۹۳) و مدیر گروه اقتصاد اسلامی این دانشگاه از دیگر سوابق این وزیر پیشنهادی است.

وی  در سال ۱۳۹۲ مسوولیت مدیر کلی بخش اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است. عضو شورای اقتصادی سازمان صدا و سیما و دبیر آن نیز بوده است. خاندوزی در دولت گذشته عضو هسته اندیشه‌ورزی وزارت امور اقتصاد و دارایی بود. از دیگر پست‌های این وزیر پیشنهادی عضویت در هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت از سال ۱۳۹۴ است. همچنین وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۳۹۸ به عضویت شورای پژوهشی سازمان امور مالیاتی درآمد.