اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

همراهی وزیر پیشنهادی صمت با بخش خصوصی دستاوردهای سازنده‌ای در پی دارد

اتاق اهواز سه شنبه 02/Shahrivar/1400 09:14

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه همراهی وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن و تجارت در حمایت از بخش خصوصی ملاک خوبی برای رای اعتماد مجلس است گفت: این همراهی قطعا برای کشور دستاوردهای سازنده‌ای در پی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز سیدسلطان حسینی امین اظهارداشت: وعده‌های اقتصادی رئیس جمهوری در رفتار و عملکرد کابینه پیشنهادی دولت باید همواره ساری و جاری باشد.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی اهواز بیان‌داشت: ملاک نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از ضرورت‌های قانونی و شایستگی افراد، باید همراهی تیم اقتصادی در حمایت از بخش خصوصی باشد و این درحالی است که وزیر پیشنهادی صمت ارتباط مستقیمی با فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی کشور دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه بخش خصوصی نیز از وعده‌های اقتصادی رئیس جمهوری و وزرای پیشنهادی دولت بخصوص گزینه تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت استقبال می‌کند افزود: در جریان رای اعتماد، انتظار می‌رود موافقان و مخالفان جانب انصاف را رعایت کنند و نتیجه در نهایت به ایجاد ظرفیت‌های کاربردی برای پیشرفت کشور منجر گردد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح‌کرد: کابینه دولت سیزدهم از حمایت پارلمان بخش خصوصی برخوردار خواهد بود و این درحالی است که انتظار می‌رود منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها با جدیت ویژه ای از سوی گزینه پیشنهادی وزیر صمت پیگیری و دنبال شود.

 وی اضافه‌کرد: تیم اقتصادی دولت جدید، از جمله وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت روزهای پرکاری را در پیش دارند و این درحالی است که مطالبه‌گری بخش خصوصی نیز در چارچوب قانون ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز یادآورشد: استفاده از ظرفیت‌های قانونی که طی سال‌های اخیر ایجاد شده همواره ضروری است و در عین حال نیاز است که ظرفیت‌های جدیدی از سوی دولت جدید نیز ایجاد شود.

وی یادآورشد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از جمله ظرفیت‌های توانمند ایجاد شده است که انتظار می‌رود در دولت جدید همواره مورد توجه قرار گیرند.

حسینی امین خاطرنشان‌کرد: همراهی همه قوا با تیم اقتصادی دولت یک اصل اساسی است و تحول در سیاست های اقتصادی کشور به ویژه در حوزه کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت نیازمند چنین همراهی خواهد بود.

سیدرضا فاطمی امین  وزیر پیشنهادی برای صنعت، معدن و تجارت متولد سال ۱۳۵۳ و دارای مدرک مهندسی الکترونیک، مهندسی سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی (کارشناسی ارشد) و دکترای تخصصی مدیریت راهبردی دانش (در مرحله اخذ دانشنامه) است.

فاطمی امین تجربیات و سوابق اجرایی مهمی از جمله معاونت برنامه‌ریزی وزارت «صنعت، معدن و تجارت»، معاون برنامه‌ریزی توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن و عضو هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مشاور وزیر و رییس ستاد تحول صنایع و معادن، مدیر عامل سازمان اقتصادی رضوی و مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده را دارد. وی در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی و سوابق اجرایی و مدیریتی مرتبط با حوزه صنعت و معدن، تألیفات متعددی در این حوزه دارد.