اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

روزانه به طور متوسط ۵۰ بیمار کرونایی در خوزستان فوت می‌کنند

اجتماعی چهارشنبه 03/Shahrivar/1400 09:44


 استاندار خوزستان گفت: روزانه به طور متوسط ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان فوت می‌کنند که فاجعه بزرگی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: اکنون ۵۰۰ تا ۶۰۰ بیمار در آی‌ سی‌ یو بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد حال حدود ۱۲۰ نفر خطرناک و نگران کننده است.

وی با بیان اینکه به لحاظ بستری بیماران کرونایی در خوزستان با مشکل روبه رو هستیم افزود: میزان ورودی ما به بیمارستان‌های استان به طور روزانه ۱۰۰ نفر بیشتر از تعداد خروجی‌ها است و این امر باعث شده تا بسیاری از بیماران را به صورت سرپایی درمان کنیم.

استاندار خوزستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، تعداد تخت‌های بیمارستانی در خوزستان از ۵۰۰ تخت به حدود ۲ هزار و ۶۰۰ تخت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه مساله کرونا در بین مردم عادی شده و برخی نمی‌خواهند این مرگ و میرها را بپذیرند افزود: برگزاری تجمع‌ها و مراوده خانوادگی، آیین‌های‌ مذهبی و قومی، عزاداری، و تردد غیر ضرور و رعایت نکردن شیوه‌های بهداشتی در خوزستان وحشتناک است.

سلیمانی دشتکی گفت: از مردم درخواست داریم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار داده و از ماسک استفاده کنند؛ همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و در اجتماعات کمتر حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: ویروس نوع جدید کرونا به گونه‌ای است که اگر فردی مبتلا شد، همه اعضای خانواده را درگیر می کند لذا باید مراقب سلامتی خود باشیم.

وی با بیان اینکه واکسن زدن در کاهش شدید میزان مرگ بسیار موثر است افزود: تلاش می‌کنیم با کمک خیران و شرکت‌های استان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مستضعفان واکسن بیشتری تامین کنیم.

استاندار خوزستان گفت: اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند اگرچه مناطقی که زرد هستند بیمارستان نداشته و بیماران آنها جای دیگری بستری می‌شوند به همین دلیل تاکید کردیم بیماران این شهرستان ها جدا محاسبه شود.

وی با بیان اینکه اگر آمار بیماران را بر اساس محل سکونت آنها در نظر بگیریم همه خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار می‌گیرد افزود: روز شنبه ۳۰ مرداد در نشستی از طریق ویدیو کنفرانس با ستاد ملی کرونا، در خصوص وضعیت کرونا در خوزستان و مشکلات به وجود آمده از این بیماری با آقای رییس جمهور صحبت کردیم.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: نیازهای خوزستان در رابطه با تخت بیمارستانی، دستگاه اکسیژن ساز، ونتیلاتور و سهمیه بیشتر واکسن به استان را مطرح کردیم و نیز خواستار پرداخت مطالبات کادر درمان، استخدام و تبدیل وضعیت این افراد شدیم تا آنها انگیزه بیشتری برای کار داشته باشند. 

وی ادامه داد: در این نشست تقاضا کردیم در بحث کرونا اختیارات بیشتری به استان داده شود که مورد موافقت رییس جمهوری قرار گرفت همچنین ایشان دستور داد که واکسن بیشتری به استان اختصاص داده شود. 

استاندار خوزستان گفت: ما در یک مرحله ۳۰ هزار دز و در مرحله دیگر ۷۰ هزار دز واکسن دریافت کردیم که تحول خوبی در سیستم واکسیناسیون خوزستان رخ داد. 
وی افزود: درخواست کردیم که ممنوعیت تردد بین استانی یک مدت دیگر ادامه پیدا کند و نیز رانندگانی که سه بار به خاطر رعایت نکردن محدویت و ممنوعیت کرونایی جریمه شده‌اند، خودروی آنها توقیف شود که قرار شد این موضوع بررسی  شود.

تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار دز واکسن در خوزستان تزریق شده است