اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

نماینده ولی فقیه در استان: اولویت اول مطالبات مردم خوزستان، رسیدگی به کرونا است

اجتماعی شنبه 06/Shahrivar/1400 09:03

 نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اولویت اول مطالبات مردم خوزستان، رسیدگی به کرونا است و پس از آن اولویت دوم آب شرب، کشاورزی، دفع آب‌های سطحی و موضوع تلاقی آب شرب و فاضلاب است و باید به این مسائل به صورت ویژه نگاه شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در جلسه شورای اداری خوزستان که (۵ شهریورماه) با حضور رئیس جمهور در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم وارث انبوهی از مشکلات متعدد است. معضلات اقتصادی و معیشتی در راس همه این مشکلات مردم قرار گرفته است و برای حل این مشکلات باید اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: حل انبوه مشکلات به جا مانده در خوزستان، کار یک روز و 100 روز نیست. با توجه به اینکه مردم این مسائل را از ما مطالبه می‌کنند، ما نیز در حد توان برای حل مشکلات مردم خوزستان مطالبه می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اقدامات اولیه وزرا و کابینه دولت و مدیران استانی، نمایی است از آینده دولت که به رخ جهانیان نشان داده می‌شود.

وی با اشاره به مطالبات خوزستان افزود: اولویت اول مطالبات مردم خوزستان، رسیدگی به کرونا است و پس از آن اولویت دوم آب شرب، کشاورزی، دفع آب‌های سطحی و موضوع تلاقی آب شرب و فاضلاب است و باید به این مسائل به صورت ویژه نگاه شود.

موسوی‌فرد تصریح کرد: تاکید بر ایجاد اشتغال و زیرساخت‌های لازم و توجه به صادرات به کشور عراق از دیگر مسائل است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد. ایجاد سه سد در پایین‌دست کارون، اروند و بهمنشیر و شیرین کردن آب و تاکید بر اجرای طرح آبرسانی غدیر از دیگر موارد و مطالبات مهم استان خوزستان است.

وی با بیان اینکه در خوزستان حدود ۵۰۰ روستا مشکل آبرسانی دارند، گفت: آب این روستاها با تانکر تامین می‌شود و باید برای حل مشکلات این روستاها تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: حل مساله هفت تپه، تاخیر در دستمزد آبداران، توجه ویژه به مناطق محروم و رفع فساد و تبعیض و فقر در خوزستان از دیگر درخواست‌های ما است.