اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

هیات سه نفره ماده ۱۹ قانون توزیع عادلانه آب در خوزستان تشکیل می‌شود

اتاق اهواز چهارشنبه 10/Shahrivar/1400 08:59

مدیرکل حمایت و جذب سرمایه گذاری استانداری خوزستان با اشاره به ضرورت ساماندهی مربوط  به تعیین و میزان حقابه انواع کشت محصولات کشاورزی برابر با شرایط منطقه ای در استان بیان داشت: در این زمینه هیات سه نفره موضوع ماده ۱۹ قانون توزیع عادلانه آب تشکیل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز حمزه خسروانی در شصت و سومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان در محل استانداری خوزستان با تاکید بر ضرورت اصلاح قوانین مربوط به حوزه آب با محوریت بخش کشاورزی عنوان کرد: در این زمینه از سازمان آب و برق خوزستان و جهادکشاورزی خوزستان خواسته می شود تا نمایندگان خود برای تشکیل هیات سه نفره موضوع ماده ۱۹ قانون توزیع عادلانه آب را به دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان و همچنین معاونت اقتصادی استانداری خوزستان معرفی کنند.

وی ادامه داد: در جریان تشکیل این هیات، از سازمان نظام صنفی کشاورزی استان خواسته می شود تا یک نفر معتمد و مطلع محلی را معرفی کند.

مدیرکل حمایت و جذب سرمایه گذاری استانداری خوزستان با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی باید پیش از شرایط فعلی در خصوص نیاز آبی کشت کشاورزی استان برنامه ریزی های لازم را انجام می‌داد افزود: همچنین از سازمان آب و برق خوزستان خواسته می شود تا زمینه لازم برای تحویل و فروش حجمی آب را در دستور کار خود قرار دهد.

بر اساس این گزارش ، دستورالعمل نحوه تحویل حجمی آب در شبکه های آبیاری و زهکشی در سال ۱۳۹۹ تدوین و از سوی وزارت نیرو به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شد.