اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

اظهار کالا از گمرکات دیگر با هدف خروج از مرز چذابه، دلیل مشکلات پیش آمده

اتاق اهواز جمعه 12/Shahrivar/1400 10:27

ناظر گمرکات استان خوزستان درخصوص مشکلات پیش آمده در صادرات کالا از مرز چذابه با محوریت فعالیت سامانه کیف پول گمرک گفت: کالاهایی که در گمرکات دیگر استان‌های کشور توسط تجار اظهار شده‌اند، هنگام خروج از مرز چذابه با زمان بیشتری انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز غلامرضا بلوطی میرزا در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در محل اتاق بازرگانی اهواز،  با اشاره به اینکه سامانه کیف پول گمرک در سراسر کشور به غیر از مرز چذابه اجرایی شده است، گفت: در صورتی که کالاهای صادراتی از مرز چذابه، در گمرک این پایانه مرزی اظهار شده باشند، از مدت زمان کمتری برای خروج از مرز برخوردار هستند.

وی افزود: مستثنی شدن مرز چذابه از فعالیت سامانه کیف پول به واسطه تقاضای اتاق بازرگانی اهواز صورت گرفته است و این امر در راستای همکاری با تجار و فعالان اقتصادی همچنان ادامه دارد.

بلوطی میرزا با تاکید بر همکاری کارکنان گمرک چذابه برای ورود اطلاعات دستی کالاهای اظهار شده در گمرکات دیگر استانهای کشور جهت تسریع در صادرات کالا از مرز چذابه گفت: باید توجه داشت که اظهار کالا از گمرکات دیگر استانهای کشور باعث زمان‌بر شدن صادرات کالا از چذابه شده است.

مرزهای زمینی چذابه، شلمچه و مرز دریایی خرمشهر به تدریج از تیر ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق برای صادرات کالا و در مهر همان سال برای عزیمت کاروان های زیارتی عتبات عالیات بازگشایی شدند.

استان خوزستان با ۲ استان عراقی میسان با مرکزیت شهر العماره و استان بصره با مرکزیت شهر بصره مناسبات تجاری، فرهنگی و آموزشی دارد.