اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

نماینده آیت الله سیستانی در ایران: بازار کشور عراق در امر صادرات مورد توجه باشد

اقتصادی جمعه 12/Shahrivar/1400 11:23

نماینده آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید در ایران، توجه به بازار کشور عراق را مورد توجه قرار داد و گفت: ایران می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب صادرات خوبی به این کشور داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از  مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد شهرستانی روز پنجشنبه در دیدار حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قم،  توجه به صادرات را مهم دانست و بیان کرد: در صادرات باید به بسته بندی و کیفیت محصولات توجه کرد به عنوان مثال از صادرات زعفران می توان ۳۵۰ میلیون دلار درآمد ارزی داشت، اما این محصول به کشورهای خارجی صادر می شود و با بسته بندی مجدد در اختیار مردم جهان قرار می گیرد که مایه تاسف دارد.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران، توجه به نخبگان را مهم برشمرد و ابراز داشت: نیاز است که در علوم مختلف به نخبگان و جوانان اعتماد کرد تا بتوانیم در زمینه‌های مختلف به پیشرفت و توسعه برسیم.

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت:توجه به کودکان و تولید محتوی مناسب برای آن ها، یکی از اهدافی بوده است که بنده دنبال کرده‌ام.

نماینده آیت الله سیستانی در ایران ادامه داد: برای این مهم شبکه ماهواره‌ای هدهد به زبان‌های مختلف را راه‌اندازی کردیم، کودکان آیندگان این کشور هستند و باید برای آن ها برنامه‌های مناسبی دیده شود.

شهرستانی ابراز داشت: هم اکنون شبکه‌های ماهواره‌ای برنامه‌های مختلفی را پخش می‌کنند که نیاز است در این زمینه چاره‌اندیشی شود و با تولید برنامه‌های مناسب از تأثیر این شبکه‌ها بر روی کودکان جلوگیری کرد.

وی بیان داشت: برای مقابله با این شبکه‌های مختلف، باید برنامه‌های مناسبی تهیه و پخش شود که شبکه هدهد با تولید و پخش برنامه‌های گوناگون در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه برنامه‌های خود در سفر به قم  با آیات  سیدمحمدعلی علوی گرگانی و حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین، علی رضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه دیدار خواهد داشت.

حضور در شهرک شکوهیه، افتتاح مجتمع کارآفرین و جلسه با خیرین سلامت استان از دیگر برنامه‌های وزیر عبدالملکی در سفر یک‌روزه به قم است.