اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اهواز: جاذبه‌های گردشگری خوزستان در المپیک فرهنگی ملل معرفی می‌شوند

اتاق اهواز شنبه 13/Shahrivar/1400 08:56

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به ضرورت تقویت فعالیت‌های مربوط به معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: بخش خصوصی در رویداد جهانی اکسپو ۲۰۲۰ دبی تحت عنوان المپیک فرهنگی ملل حضور خواهد داشت.

به گزارش  روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز  نادر بهشتی نسب  در نشست هم اندیشی کمیسیون گردشگری در محل اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه رویداد اکسپو ۲۰۲۰ دبی از مهرماه امسال تا فروردین سال ۱۴۰۱ در کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود، اظهارداشت: استان خوزستان با وجود برخورداری از سه مجموعه تاریخی ثبت جهانی و هزاران اثر باستانی ملی و پیشتازی در عرصه تولید صنایع دستی بومی، هنوز در زمینه جذب گردشگر و خلق ثروت گردشگری تا رسیدن به جایگاه مطلوب خود فاصله زیادی دارد.

وی استان خوزستان را برخوردار از آثار باستانی منحصر به فرد دانست و افزود: سنگ‌نوشته‌های فارسی باستان ۲ هزار و ۵۰۰ ساله دوره هخامنشیان، رودخانه‌های پرآب، منابع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی، نیروگاه‌های آبی و حرارتی و تاسیسات فولادی و ذوب آهن از جمله داشته‌های این استان محسوب می‌شوند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز صنایع بزرگ کشت و صنعت نیشکر، صنایع دستی متنوع و متعدد، رسوم بومی، دسترسی به آبهای آزاد و بین المللی، امکانات زیربنایی حمل و نقل و همجواری با بازارهای جهانی را از دیگر ظرفیت‌های خوزستان برشمرد و گفت: از سوی دیگر ظرفیت‌های گردشگری استان خوزستان شامل منابع طبیعی، محیط زیست، جوامع محلی و شهرها، مسیل‌ها، پل‌ها، جاده ها، بنادر و راه آهن نیز ویژه و کم‌نظیر هستند.

وی با اشاره به وجود یک سوم آب‌های جاری کشور در استان خوزستان افزود: کمتر استانی در ایران هم جاده و خط آهن دارد و هم از راه هوایی و دریایی به نقاط دیگر متصل می‌شود.

بهشتی نسب خاطرنشان‌کرد: در این استان از ساحل با ۵۰ درجه گرما می‌توان پس از ۲ ساعت با خودرو به نقاطی رفت که دمای هوای آن تا ۲۰ درجه و حتی بیشتر متغیر است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اهواز یادآورشد: مرز مشترک با عراق و دسترسی به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز علاوه بر اهمیت صادرات کالاهای اقتصادی، یک تناسب فرهنگی و زبانی مشترک را ایجاد کرده که با وجود زمینه‌های مشترک برای صادرات صنایع دستی، مدیریت منافع اقتصادی آن ضروری است.

وی افزود: معرفی این ظرفیت ها در شصتمین نمایشگاه اکسپو به طور قطع به رونق گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان منجر خواهد شد.

بهشتی نسب با بیان اینکه این رویداد مهم حوزه گردشگری برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود، گفت: این رویداد تاثیر بسیار زیادی در برنامه‌ریزی متولیان حوزه گردشگری استان خوزستان خواهد داشت.

وی افزود: تلاش می‌شود با همکاری مشترک بین پارلمان بخش خصوصی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، بهره برداری‌های لازم برای رونق صنعت گردشگری استان محقق شود.