اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

پرواز اهواز - استانبول از آبان امسال

اجتماعی سه شنبه 16/Shahrivar/1400 10:20


رئیس اتاق بازرگانی اهواز  از برقراری پرواز مستقیم اهواز به فرودگاه استانبول در کشور ترکیه از ۱۳ آبان امسال خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز شهلا عموری  اظهارداشت: پرواز مستقیم از  اهواز به مقصد فرودگاه استانبول در کشور ترکیه از آبان ماه امسال انجام خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه این پرواز به وسیله هواپیمایی ایرباس مدرن متعلق به شرکت هواپیمایی ایران‌ایرتور انجام می‌شود گفت: روز ۱۳ آبان ماه، اولین پرواز این خط هوایی در سال جاری خواهد بود.
دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ادامه‌داد: بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته، پنجشنبه هر هفته پرواز از مبدا اهواز به  استانبول در ساعت ۸.۳۰ دقیقه صبح و همچنین چهارشنبه هر هفته از فرودگاه استانبول به مقصد اهواز در ساعت ۲۳.۴۵ دقیقه انجام خواهد شد.
نخستین بار پرواز مستقیم استانبول - اهواز و بالعکس از سوی شرکت هواپیمایی دولتی ترکیش ایرلاین متعلق به کشور ترکیه در سال ۹۳ دایر شده بود.
پرواز اهواز- کیش از سر گرفته می‌شود
عموری  با اشاره به قطع پروازهای اهواز- کیش در نیمه اول مردادماه امسال اظهارداشت: این اقدام در راستای مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا صورت گرفت.
وی ادامه‌داد: بعد از هماهنگی‌های صورت گرفته، مجوز برقراری این مسیر هوایی مجددا صادر و به زودی خطوط پروازی بین اهواز و فرودگاه کیش فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز در ادامه از پیگیری های صورت گرفته توسط مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان به منظور ایجاد خط هوایی مستقل بین فرودگاه های اهواز و استانبول قدردانی کرد و گفت: این اقدام قطعا باعث رشد مبادلات تجاری کشور خواهد شد. 

وی یادآورشد:  برقراری مجدد پرواز اهواز - کیش نیز با همراهی و همکاری اداره کل فرودگاه های استان خوزستان موجب رونق فعالیت بخش گردشگری و تکمیل زنجیره کاری دفاتر خدمات مسافرتی استان خواهد شد. 

بر اساس این گزارش، پیش از لغو پروازهای اهواز- کیش در طول هفته پنج پرواز در این مسیر هوایی انجام می شد. همچنان همه پروازها با ۶۰ درصد ظرفیت انجام می‌شوند.