اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

اعلام آمادگی استان اردبیل در خصوص تامین سیب زمینی

اقتصادی یکشنبه 21/Shahrivar/1400 10:38

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از کشت 21 هزار هکتاری محصول سیب زمینی  خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز خلیل نیک شاد گفت:  برآورد می شود این مساحت از کشت ، حدود 750 هزار تن عملکرد محصول داشته باشد. 

وی افزود : با توجه به شروع برداشت این محصول  و به دلیل کیفیت و مرغوبیت بسیار بالای سیب زمینی تولیدی  ، مدیریت سازمان تعاون روستایی این استان آمادگی هرگونه مساعدت و همکاری در گشایش امور را دارد.

کشت سیب‌زمینی در اوایل فصل بهار هر سال در اراضی شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین آغاز شده و محصول تولیدی نیز از ماه آخر تابستان برداشت می‌شود.

۹۵ درصد محصول سیب‌زمینی کشت شده در استان اردبیل را رقم آگریا و مابقی را ارقام متفرقه جِلی، فونتانه، بامبا، اسپیریت، نیلوا، کایزر، امرفونا و ساتینا تشکیل می‌دهد.

سالانه ۷۷۰ تا ۸۰۰ هزار تن محصول سیب زمینی در استان اردبیل تولید می‌شود که معادل ۲۰ درصد مجموع محصول تولید شده در کشور است.

سیب‌زمینی تولید شده در این استان از لحاظ کیفیت، درصد ماده خشک، وجود کمترین میزان باقی مانده سموم و کود در جایگاه برتر کشور قرار دارد ، این محصول جزو محصول پاک به شمار می‌رود و از نظر کیفیت و کمیت قابل رقابت با سیب زمینی تولیدی کشورهای اروپایی است.