اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

رئیس کمیسیون عمران مجلس : در حال خرید هواپیماهای جدید هستیم

اتاق ایران سه شنبه 23/Shahrivar/1400 12:21

رئیس کمیسیون عمران مجلس از برنامه خرید هواپیماهای جدید با استفاده از تسهیلات بانکی خبر داد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره خرید هواپیمای جدید گفت: ۵۰ درصد هواپیماهای کشور زمین گیر شده اند در حالی که تقاضا برای سفرهای هوایی بالاست. در این راستا خرید هواپیماهای جدید با استفاده از تسهیلات بانکی را دنبال می‌کنیم.

محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به وجود فاصله زیاد عرضه و تقاضا در صنعت هوانوردی و محدود بودن تعداد صندلی‌های پروازی نسبت به تقاضای سفر گفت: همین موضوع سبب بالا رفتن قیمت بلیت هواپیما شده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس هزینه هر یک ساعت-صندلی هواپیما را ۹۰۰ هزار تومان دانست و یادآور شد: این نرخی است که سازمان هواپیمایی کشوری مصوب کرده است بنابراین باید به سمت خرید و وارد کردن هواپیماهای جدید حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه با کشورهای مختلفی برای واردات هواپیما مذاکره شده، تصریح کرد: شرکت‌هایی هستند که می‌توانند به راحتی هواپیما خریداری کنند و ما برای خرید و واردات هواپیما مشکلی نداریم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: نباید هواپیماهای سن بالا خریداری کرد؛ در حال حاضر میانگین سن ناوگان هوایی کشور بالای ۲۰ سال است که مناسب نیست. بنابراین باید هواپیماهای زیر ۱۰ سال خریداری کرد و اگر با عمر بالای ۱۰ سال باشند، در زمان محدودی کارآیی دارند.

به گفته این نماینده مجلس، بخش خصوصی قرار است هواپیما خریداری کند و بانک‌ها نیز برای اینکار قرار است تسهیلات پرداخت کنند.