اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

بیانیه بانک جهانی درباره انتشار شاخص سهولت کسب و کار

اقتصادی شنبه 27/Shahrivar/1400 09:45

بانک جهانی در مورد انتشار شاخص سهولت کسب و کار بیانیه داد. بر اساس این بیانیه، «اعتماد به تحقیقات گروه بانک جهانی، بسیار حیاتی است. گروه تحقیقات بانک جهانی بر آن است تا سیاستگذاران را آگاه و به کشورها در تصمیم‌گیری‌‌‌های آگاهانه‌‌‌تر کمک کند. همچنین در تلاش است تا به ذی‌نفعان اجازه دهد تا پیشرفت اقتصادی و اجتماعی را با دقت بیشتری اندازه‌‌‌گیری کنند. این تحقیقات همچنین برای بخش خصوصی، جامعه مدنی، دانشگاه‌‌‌ها، روزنامه‌‌‌نگاران و سایرین ابزار ارزشمندی است و سبب افزایش درک آنان نسبت به مسائل جهانی می‌شود.
بی‌‌‌نظمی‌‌‌های رخ داده در تهیه گزارش «شاخص سهولت کسب و کار» سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ در ژوئن ۲۰۲۰ گزارش شد و بانک جهانی انتشار گزارش بعدی را متوقف و مجموعه‌‌‌ای از بررسی‌‌‌ها را روی گزارش‌‌‌ها و روش‌های جمع‌آوری آنان آغاز کرد. علاوه بر آن، گزارش‌هایی در باب مسائل اخلاقی از جمله رفتار مقامات سابق هیات‌مدیره و همچنین کارکنان فعلی بانک در خصوص سازوکارهای نامناسب، گزارش شد.

پس از بررسی تمامی اطلاعات موجود درباره شاخص سهولت کسب و کار از جمله یافته‌‌‌های به دست آمده از بررسی‌‌‌های گذشته، حسابرسی‌‌‌ها و گزارشی که بانک جهانی امروز به نمایندگی از هیات‌مدیره اجرایی منتشر کرده، مدیریت بانک جهانی بر آن شد تا انتشار گزارش شاخص سهولت کسب و کار را متوقف کند.

گروه بانک جهانی همچنان متعهد به پیشبرد نقش بخش خصوصی در توسعه و حمایت از دولت‌‌‌ها برای طراحی محیط نظارتی است. در آینده ما رویکرد جدیدی برای ارزیابی فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری طراحی خواهیم کرد. ما از تلاش کارکنانی که با جدیت برای پیشبرد دستور کار فضای کسب و کار تلاش کردند، بسیار سپاسگزاریم و مشتاقانه منتظر استفاده از نیروها و توانایی‌‌‌های آنها در شیوه‌‌‌های جدید هستیم.»