اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

دوره آموزش مقررات اتاق بازرگانی بین‌المللی برای استفاده از اصطلاحات بازرگانی - مهر1400

اتاق ایران چهارشنبه 31/Shahrivar/1400 12:27

دوره آموزش «اینکوترمز ۲۰۲۰، مقررات اتاق بازرگانی بین‌المللی برای استفاده از اصطلاحات بازرگانی» به همت کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل 19 و 20 مهر برگزار می‌شود.
کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل(ICC) در نظر دارد آموزش آنلاین «اینکوترمز ۲۰۲۰، مقررات اتاق بازرگانی بین‌المللی برای استفاده از اصطلاحات بازرگانی بین‌المللی و داخلی» را دوشنبه و سه‌شنبه ۱۹ و ۲۰ مهر برگزار کند.

این دوره همزمان با ترجمه و چاپ کتاب اینکوترمز ۲۰۲۰ که بر اساس مقررات به تایید دفتر مرکزی ICC در پاریس رسیده و تنها نسخه معتبر و مورد قبول ICC  در ایران است، برگزار خواهد شد.

مقررات اینکوترمز ۲۰۲۰ با پرداختن به موضوعات تحویل کالا و انتقال ریسک، به دنبال فراهم کردن تسهیلات تجاری در بازرگانی بین‌المللی است. اشاره به مقررات اینکوترمز در قرارداد فروش، باعث می‌شود وظایف دو طرف قرارداد، مانند چگونگی انجام تشریفات گمرکی، قرارداد بیمه و حمل کالا، بازرسی کالا و تخصیص هزینه‌ها روشن شده و در نتیجه اختلافات حقوقی کمتر شود.

 ‌‌اتاق بازرگانی بین‌المللی به عنوان تنها متولی تهیه و انتشار مقررات اینکوترمز اقدام به بازنگری مقررات  کرده است. متن بازنگری‌شده، در پی نظرخواهی‌های کمیسیون حقوق و رویه‌های بازرگانی ICC  از کمیته‌های ملی کشورهای عضو در سال ۲۰۱۷ آغاز شد و پس از حدود دو سال بررسی‌های کارشناسانه، در سپتامبر ۲۰۱۹ به نام اینکوترمز ۲۰۲۰ از سوی ‌‌اتاق بازرگانی بین‌المللی منتشر شد و به تصویب کمیته اجرایی آن رسید. مقررات اینکوترمز ۲۰۲۰ از اول ژانویه سال ۲۰۲۰ به اجرا گذاشته شد.

هدف از برگزاری این دوره، آموزش کاربردی مقررات اینکوترمز ۲۰۲۰ در ابعاد مختلف قرارداد فروش و برپایی مجموعه کارگاه‌های آموزشی یادگیری به صورت تئوری و عملی است. ایجاد درک روشن و کامل از مکانیسم‌های انتخاب مبانی اینکوترمز ۲۰۲۰ و پیامدهای ناشی از این انتخاب در روش‌های پرداخت، عملیات حسابداری، گمرک، بیمه، حمل‌ونقل و اسناد حقوقی، از جمله اهداف دیگر برگزاری این دوره است.

سیده فاطمه مقیمی، دبیر کمیسیون مقررات و رویه‌های بازرگانی و مشاور کمیته ایرانی ICC و محمود رستم افشار، دبیر کمیسیون تسهیلات گمرکی و تجاری کمیته ایرانی ICC اساتید این دوره آموزشی هستند.

سرفصل‌های دوره

روز اول:

-           مقدمه و معرفی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC)

-           اینکوترمز چیست؟

-           اینکوترمز چه کمکی به طرفین قرارداد می‌کند؟

-           چگونگی استفاده از شرایط اینکوترمز؟

-           مروری برمقررات اینکوترمز ۱۹۳۶ – ۲۰۲۰  

-           اینکوترمز چه مواردی را پوشش می دهد؟

-           اینکوترمز چه مواردی را پوشش نمی دهد؟

-           اینکوترمز ۲۰۲۰ و قرارداد حمل

-           اینکوترمز ۲۰۲۰ و پوشش های بیمه‌ای

روز دوم:

-           ساختار و ویژگی‌های اینکوترمز ۲۰۲۰

-           اینکوترمز ۲۰۲۰ و مسایل حقوقی

-           تفاوت‌های اصطلاحات یازده‌گانه اینکوترمز۲۰۱۰ با ۲۰۲۰

EXW Terms, / FCA CPT Terms, / CIP DPU Terms, / DAP / DDP FAS/FOB Terms, CFR /CIF Terms

-           پرسش و پاسخ

-           ارائه و بررسی Case study

علاقه‌مندان برای حضور در این دوره می‌توانند با پرداخت مبلغ ۴,۵۰۰.۰۰۰ ریال برای اعضای کمیته ایرانی و ۶.۵۰۰.۰۰۰ ریال برای غیراعضا به  شماره حساب ۱۵۵۰۰۵۰۰۹۲ کد شناسه ۱۴۰۸۹۳ نزد بانک ملت شعبه وزارت نفت (کد۵/۶۳۲۵) به نام کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی اقدام کرده و اسامی خود را به همراه تصویر فیش واریزی به دبیرخانه کمیته ایرانی ارسال و یا از طریق وب سایت کمیته ایرانی به صورت آنلاین ثبت نام کنند.

مهلت ثبت نام تا یکشنبه ۱۸ مهرماه خواهد بود.