اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

فرماندار خرمشهر: هیچ ترددی از مرز شلمچه انجام نمی‌شود

اجتماعی شنبه 03/Mehr/1400 08:24

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه هیچگونه تردد زائر از مرز شلمچه انجام نمی شود گفت: آخرین پیگیری ها توسط کلانترهای مرزی ایران و عراق برای عبور زائران اربعین حسینی بی‌نتیجه بوده و مرز شلمچه همچنان بسته است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از ایرنا محمدحیدری  اظهار داشت: مقامات عراقی کماکان مخالف ورود زائران ایرانی از طریق مرزهای زمینی هستند و اجازه عبور زائران را نمی‌دهند.

وی افزود: به رغم اطلاع رسانی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در خصوص حضور نیافتن زائران اربعین حسینی در مرزهای زمینی ، شاهد تجمع برخی از زائران طی شب گذشته وامروز در مرز شلمچه بودیم اما این زائران با درهای بسته مواجه شدند.

حیدری اظهار داشت:در گفت و گو با زائران تجمع کننده در مرز شلمچه و با امکاناتی که از سوی فرمانداری خرمشهر فراهم شد ، زائران از این گذرگاه مرزی تخلیه شدند و شرایط در مرز شلمچه به حالت عادی بازگشت.

فرماندار خرمشهر در عین حال گفت: هم اینک تعداد اندکی زائر در مقابل پایانه مسافری شلمچه اجتماع کرده اند اما با توجه به مخالفت مقامات عراقی و عدم امکان عبور آنها از مرز ، زائران اربعین در حال ترک محل هستند.

کشور عراق برای اربعین امسال با ورود هوایی ۶۰ هزار زایر ایرانی با شرایط خاص موافقت کرده است.

بر اساس تقویم رسمی کشور روز دوشنبه مصادف با پنجم مهر اربعین حسینی در ایران است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.