اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر

اجتماعی شنبه 07/Bahman/1402 10:52

هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر در بازه زمانی 28 بهمن لغایت 1 اسفندماه 1402 (برابر با 17 لغایت 20 فوریه 2024) در مجموعه فرهنگی برج آزادی تهران برگزار می‌گردد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران در جایگاه برجسته­ ترین تبلور فرهنگ بومی این سرزمین و برجسته ­ترین مصداق سبک زندگی اصیل و زیبایی ­شناسی سنتی، یکی از بهترین نمودهای فرهنگ و هنر در جهان محسوب می ­شود که در عین دارا بودن نگاه فاخر از حیث کاربرد و حضور مستمر در متن و بطن زندگی، همواره جاری  ساری بوده است.

در واقع، این جشنواره در نگاه کلی، برنامه­ ای است که به صورت سالانه با هدف آشنایی هنرمندان، جامعۀ مخاطب و علاقه ­مندان با آخرین آثار فاخر صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین تقویت ارتباط هنرمندان و فعالان مرتبط برگزار می ­شود

جشنوارۀ صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر رویدادی بین‌المللی است که فرصتی مهیا می‌سازد برای رقابتی میان برجسته-ترین و ارزشمندترین آثار فاخر صنایع دستی و هنرهای سنتی که توسط استادان صاحب‌سبک خلق می‌شود. این جشنواره، که با گستره‌ای جهانی طراحی و اجرا می‌شود برجسته‌ترین آثار خلاق را در سطوح طراحی، تکنیک و کیفیت مواد اولیه در قالب آثار فاخر به نمایش می‌گذارد و فضایی سالم برای رقابت و در عین حال، زیرساختی فنی و مورد تأیید برای الگوسازی می‌باشد.

آدرس سایت رسمی جشنواره:         https://fajr.mcth.ir