اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

لایحه تعطیلی دو روز در هفته، در اولویت بررسی مجلس قرار گرفت

اجتماعی دوشنبه 09/Bahman/1402 12:08


نمایندگان مجلس با درخواست اولویت بررسی لایحه کاهش ساعت کاری و تعطیلی دو روز در هفته، موافقت کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به قنل از ایسنا ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه درخواست گروهی از نمایندگان برای بررسی اولویت‌دار گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری را بررسی کرده و در نهایت با بررسی اولویت‌دار این لایحه موافقت کردند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه درخواست بررسی اولویت‌دار لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بیان کرد: یکی از کارهای بزرگی که در سایه همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاده است افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز و کاهش ساعت کار هفتگی از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت می‌باشد. در تمام کشورهای پیشرفته ساعت کار در هفته ۴۰ ساعت است و جنبش‌های عظیم کار و کارگری در سراسر دنیا به دنبال کاهش ساعت کار هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون نیز ما درخواست داریم تا این لایحه در آستانه دهه فجر و خارج از نوبت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی گفت: در ایران ۵۲ روز در سال تعطیلات جمعه است و ۲۶ روز تعطیلات مناسبتی و ملی است. میزان تعطیلات ما در سال ۶۵ درصد میانگین تعطیلات جهانی می‌باشد. افزایش تعطیلات به تقویت بنیان خانواده، حوزه گردشگری و افزایش نیروی کار کمک خواهد کرد.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت‌دار این لایحه موافقت کردند.